Az évek óta veszteséges Malaysia Airlines-t (MAS) 2014-ben két tragédia – az amszterdami járat Kelet-Ukrajna feletti lelövése és a Pekingbe tartó MH370-es járatának nyomtalan eltűnése – sújtotta. Ezek után a cég teljes elnökségét, felügyelőbizottságát és felső vezetését elbocsájtották, és a német Christoph Müllert nevezték ki 2015 májusában, teljes intézkedési joggal a vállalat élére. Müller korábban az Air Lingus ír légitársaság vezérigazgatója volt.
A Malaysiához történő kinevezése után azonnal hozzálátott a cég szanálásához. A járatok számát egy harmadával vette vissza elsősorban a ráfizetéses vonalakon, az alkalmazotti létszámot 6.000 fővel csökkentette. Elképzelésének lényege az volt, hogy egy kisebb forgalom lényegesen kisebb létszámot igényel, és a cég így azokra a járatokra tud fókuszálni, melyek nyereségesek. Ezen járatok kiszolgálási rendjét a földön és a fedélzeten átalakította, és új paci (business) szegmenseket szerzett elsősorban Európában. Ehhez igazította a tarifákat, megvonva a rokoni és vallási okok miatt évtizedek óta alkalmazott nagyméretű utazási és szállítási kedvezményeket.
Tevékenységének első lépéseit pozitívan fogadták, ám később az elbocsátott management tagok politikai és vallási befolyásának „köszönhetően” Müller helyzete a cégnél tarthatatlanná vált. Ennek ellenére időt ad a Malaysiának, hogy utódlását megoldják, és ez év szeptember elsejével mondott fel.