Légitársasági lenyúlás hitelkártyás fizetésnél

Több légitársaság is aránytalanul nagy kezelési költséget számít fel bizonyos kártyákkal történő fizetés esetén.

A Which? brit piackutató cég jelentése szerint a Ryanair, Bmibaby, Easyjet, Monarch, Thomas Cook Airlines is több tízszeresét számolja fel a kártyás fizetésért valóban járó díjnak. A bankok Nagy Britanniában csupán 10 pennyt – nagyjából 32 forintot – számolnak fel tranzakcióként, a vásárlónak ugyanez viszont már átlagosan 5 fontjába – mintegy 1607 forint – kerül.

Házunk táján

Nincs ez máshogy nálunk sem. Az Easyjet-nél egy Budapest-Genf viszonylatra szóló véletlenszerűen kiválasztott menettérti jegy Visa Electron kártyával a meghirdetett árért – 20 800 forintért – vihető. Ugyanez Visa betéti kártyával már 1500 forinttal többe, 22 300-ba kerül, míg hitelkártyával 3400 forinttal kell ráfizetni a kiválasztott jegyre, azaz 24 200 forinttal lesz vékonyabb a bukszánk.

Hasonlóan „szankcionálja” a Wizz Air, ha nem az általuk előnyben részesített módon óhajtjuk kiegyenlíteni a fuvar díját. Náluk egy tetszőleges időpontra foglalt Budapest-Stockholm retúr járatra a „Wizz Air hitelkártyás” viteldíj 18 980 forint, banki átutalással vagy Maestro kártyával 20 360, míg MasterCard-dal vagy Visa-val fizetve már fel is ugrott az közel 19 ezres alapár 21 370 forintra.

Ezt felül lehet múlni?

Az utasok hasonlóan indokolatlannak tűnő többletfizetésre kötelezésére remek hazai példa volt a tiszavirág életű Budapest-Debrecen járatra történő jegyváltás esete. Az Ostfriesische Lufttransport (OLT) és a Malév által 2006-ban alig félévig üzemeltetett járatra budapesti indulásnál lehetetlen volt online jeggyel érkezni a Ferihegyre. A jegyet közel 5000 forintos plusz költségért futárral kellett kiszállíttatni vagy ugyanennyiért felvenni a reptéren szintén papír formájában a 21. század elején, egy fővárosi reptéren. Ellenben, ha Debrecenből indult az ember, akkor a csöppnyi vidéki légikikötőben és cívisvárosban oda lehetett állni a check-in pulthoz egy útlevél és a foglalási kód birtokában, ahogy azt a Napi Turizmus akkoriban a vidéket járó munkatársa megtapasztalta.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.