Egy új repülőgép illata

Március 23. Seattle. Az USA Skóciája. Esik. A Boeing gyár repülőgépátadó repterén, Everett-Paine Fielden vagyunk. A betonon kész, vagy már majdnem teljesen kész Boeing 787 Dreamlinerek, a US Air Force-nak készülő Boeing 767-esek várnak gazdáikra. Előbbiek közt várakozik aznapi leszállítására a kis terminálépület egyik utashídján a LOT Polish Airlines első Boeing 787-9 Dreamlinere. 

„Gyönyörű repülőgép” — jegyezte meg Monty Oliver, a Boeing európai értékesítésekért felelős elnökhelyettese a terminál előtt várakozó Dreamlinerre mutatva „Csodálatos kép” — mondta a korábban már általunk is idézett molinóra, kiemelve, hogy a LOT nem csupán Varsóból, hanem Budapestről is üzemel majd. „Részben én is magyar vagyok és büszke, hogy ezt a képet láthatom” — húzta ki magát az apja nyomdokain haladó ifjabb Steven Udvar-Hazy. Lízingcége, az Aviation Capital Group adja bérbe a LOT-nak a 787-9-eseket. Pilóták, utaskísérők, a LOT vezetői és a nemzetközi sajtó vár izgatottan az átvételre. Kicsit olyan, mint amikor az egész család nagymamástól ment a Merkúrba a kombi Zsigáért. Na jó, annál egy kicsit összetettebb. De az biztos, hogy akár egy új autóét, egy még utast soha nem vitt, „szalonból kigördülő” repülőgép illatát is mélyen magába szippantja az ember, és elraktározza ínségesebb időkre.

A többség számára a Dreamlinert aligha kell részleteznünk. Ha valaki esetleg átaludta volna az elmúlt 4-5 évet: a Boeing 787, avagy Dreamliner a Seattle-i gyár karbonszálas kompozitból készült szélestörzsű gépe. A forradalmian új anyagfelhasználás miatt a gép könnyebb, ezért kevesebb üzemanyaggal megy messzebbre alu-titán vetélytársainál. Gazdaságosabb, és a nagy ventilátorfokozatú, sajátos kialakítású hajtóművek miatt csendesebb is. A formálható kompozitnak köszönhetően a törzskeresztmetszet kialakításával kreatívabban lehet bánni. És szintén a karbon könnyebb alakításának betudhatóan tartható a kabinnyomás és a páratartalom olyan szinten, hogy az utas nem zombiként kerül elő egy tizeniksz órás út után. Európában a LOT állította a típus kisebb változatát, a Boeing 787-8-ast elsőként forgalomba.

Bár a 2013-as bemutatkozást követően a Dreamlinereket az akkumulátorok meghibásodása miatt egy ideig világszerte a földre parancsolták. A hibát a gyár kijavította, a gépek azóta is repülnek; a LOT flottájában egyre több. És immár egyre vagyis eggyel nagyobb, a 787-9-es. A 9-es 294-et, 42-vel több utast visz el, mint a 8-as. A business osztályra egy sorral, négy ággyá váló üléssel több került. A premium economy-n maradt a 21 ülés. A turista 38-cal egészült ki. Utóbbin megnövelték a fedélzeti szórakoztató elektronika ezúttal már érintőképernyőit. A 3-3-3 elrendezésű sorokban az üléstávolság egészen kényelmes. Sőt, az economy minden ülésén is jár a dugaszoló aljzat az ülésekhez. Lehet tölteni a kütyüt. Ne vádoljon minket senki sem azzal, hogy PR-kedünk itt, de a lengyelek 2-3-2 elrendezésű premium economy-ja remek ár érték arányú termék. A térélmény, a kényelem, a kiszolgálás önmagáért beszél. Ahogy az is, hogy itt a 8-assal ellentétben az osztálynak jut saját mellékhelyiség. A business pedig teljesen korrekt módon teszi a dolgát a versenytárs európai business osztályoknak megfelelően. Az ember még a hosszúra nyúlt Seattle-i hazarepülést követően is frissen ébred a gombnyomásra ággyá avanzsáló ülésből, amit tovább fokoz az elé tálalt változatos reggeli. Elrendezés: 2-2-2x4.

A 9-esek egyelőre Varsóból a New York, Toronto, Szöul útvonalokon repülnek majd. Belefér: a gép több mint 13 ezer kilométert tud megtenni egy tankolással. A LOT-Dreamliner Seattle-i átvételéről, A Boeing gyárról a Turizmus & Vendég áprilisi számában részletesebben is beszámolunk. Előfizetett már rá?

 


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.