LOT Dreamliner szimulátor Budapesten

A sajtó és az idegenforgalmi szakemberek után szerdán a nagyközönség előtt is bemutatkozik a LOT lengyel légitársaság korszerű Boeing B787 Dreamliner típusú repülőgépének szimulátora. Ez egy olyan földi eszköz, amelyen a pilóták teljesen élethű körülmények között gyakorolhatják a kritikus repülési helyzetek megoldását – ezzel is növelve a repülés biztonságát.

Az első, kezdetleges szimulátorok már a második világháború idején megjelentek a katonai repülésben, de elterjedésüket elsősorban a számítógépek tömeges megjelenésének köszönhetik. A szimulátor valójában egy földi telepítésű, teljesen élethű pilótakabint jelent, amiben a leendő pilótákat képzik, illetve amikben az aktív pilótáknak félévente kell vizsgázniuk. A szimulátorok elterjedésével jelentős összegeket tudnak megtakarítani a légitársaságok, hiszen a számítógépes földi szimulátor működésének egy órája töredéke a valós repülésének és kevésbé terheli a környezetet. A legkorszerűbb szimulátorok hidraulikus lábakon álló, mozgatható, több millió dolláros berendezések, amelyek még a repülőgép rezgéseit és bizonyos határok között a terheléseket is képesek utánozni.

 

A LOT lengyel légitársaság most legkorszerűbb gépének, a Boeing B787 Dreamlinernek a szimulátorát hozta el Budapestre, amit amerikai és magyar szakemberek mutatnak be az érdeklődőknek. A LOT lengyel légitársaság modern Dreamlinere hetente hat alkalommal szállítja az utasokat Budapestről New Yorkba (4 nap) és Chicagóba (2 nap). A Budapestre elhozott szimulátor három hatalmas színes monitorra vetíti ki a repülőgép körüli „tájat”, amit a számítógép grafikus meghajtója állít elő. A műszerfal és annak színes kijelzői pedig teljes egészében megegyeznek a Boeing 787-es valódi műszereivel és úgy is reagálnak. A légiközlekedésben dolgozó pilótáknak egyébként hathavonta kötelező szimulátoron vizsgázniuk a legnehezebb repülési helyzetek megoldásából, köztük viharos, esős időben történő leszállástól kezdve egészen addig, hogy miként kell leszállni egy működő hajtóművel. Mindez a repülés biztonságának a növelését szolgálja.

  

A Boeing B787 Dreamliner teljes tömegének 50 %-át teszik ki a szuperkönnyű szénszálas erősítésű műanyagok, ez a gép sárkányszerkezeti elemeinek a 80 %-át jelenti. Az ún. kompozit anyagok lényegesen könnyebbek mégis ellenállóbbak, mint a hagyományos dúralumínium, aminek köszönhetően a B787-es könnyebb, alacsonyabb a fogyasztása és távolabbra képes repülni, mint hasonló kategóriájú versenytársai. A nagyméretű ablakoknak és tágas kabin belső terének köszönhetően a repülés fizikai élménye is sokkal kellemesebb az utasok számára, mint más repülőgépeken. A Dreamliner változtatható LED-világításának és elektronikusan elsötétíthető ablakainak köszönhetően a nagytávolságú repülés kevésbé fárasztó az utasoknak, kevésbé jelentkeznek a jet lag tünetei. A kompozit építésű trörzsnek köszönhetően a Dreamlineren nagyobb belső légnyomás alakítható ki, ezzel együtt pontosabban beállítható a levegő páratartalma és hőmérséklete. Ezek a tényezők teszik piacvezetővé a Boeing Dremalinert szerte a világban. A LOT lengyel légitársaság jelenleg 14 darab Boeing B787-8 illetve 787-9 típusú gépet üzemeltet és az év végétől egy újabb Dreamliner csatlakozik a Varsóból és Budapestről üzemeltetett flottához. 

„Örömmel hoztuk el ezt a berendezést a budapesti bemutatóra, hiszen számunkra kiemelt jelentősége van a magyar piacnak. A LOT lengyel légitársaság úgy tekint a magyar fővárosra, mint Varsó utáni második legjelentősebb gyűjtő-elosztó repülőterére.” – hangsúlyozta Adrian Kubicki, a LOT lengyel légitársaság kommunikációs igazgatója. Azt is elmondta, hogy a LOT folytatja a magyar légiközlekedési szakemberek toborzását, hiszen már eddig is vannak magyar pilótáik és közel 80 főnyi stewardess dolgozik a LOT-gépek fedélzetén szerte a világon és további bővítést tervez a lengyel légitársaság.

 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.