Az első, kezdetleges szimulátorok már a második világháború idején megjelentek a katonai repülésben, de elterjedésüket elsősorban a számítógépek tömeges megjelenésének köszönhetik. A szimulátor valójában egy földi telepítésű, teljesen élethű pilótakabint jelent, amiben a leendő pilótákat képzik, illetve amikben az aktív pilótáknak félévente kell vizsgázniuk. A szimulátorok elterjedésével jelentős összegeket tudnak megtakarítani a légitársaságok, hiszen a számítógépes földi szimulátor működésének egy órája töredéke a valós repülésének és kevésbé terheli a környezetet. A legkorszerűbb szimulátorok hidraulikus lábakon álló, mozgatható, több millió dolláros berendezések, amelyek még a repülőgép rezgéseit és bizonyos határok között a terheléseket is képesek utánozni.
A LOT lengyel légitársaság most legkorszerűbb gépének, a Boeing B787 Dreamlinernek a szimulátorát hozta el Budapestre, amit amerikai és magyar szakemberek mutatnak be az érdeklődőknek. A LOT lengyel légitársaság modern Dreamlinere hetente hat alkalommal szállítja az utasokat Budapestről New Yorkba (4 nap) és Chicagóba (2 nap). A Budapestre elhozott szimulátor három hatalmas színes monitorra vetíti ki a repülőgép körüli „tájat”, amit a számítógép grafikus meghajtója állít elő. A műszerfal és annak színes kijelzői pedig teljes egészében megegyeznek a Boeing 787-es valódi műszereivel és úgy is reagálnak. A légiközlekedésben dolgozó pilótáknak egyébként hathavonta kötelező szimulátoron vizsgázniuk a legnehezebb repülési helyzetek megoldásából, köztük viharos, esős időben történő leszállástól kezdve egészen addig, hogy miként kell leszállni egy működő hajtóművel. Mindez a repülés biztonságának a növelését szolgálja.
A Boeing B787 Dreamliner teljes tömegének 50 %-át teszik ki a szuperkönnyű szénszálas erősítésű műanyagok, ez a gép sárkányszerkezeti elemeinek a 80 %-át jelenti. Az ún. kompozit anyagok lényegesen könnyebbek mégis ellenállóbbak, mint a hagyományos dúralumínium, aminek köszönhetően a B787-es könnyebb, alacsonyabb a fogyasztása és távolabbra képes repülni, mint hasonló kategóriájú versenytársai. A nagyméretű ablakoknak és tágas kabin belső terének köszönhetően a repülés fizikai élménye is sokkal kellemesebb az utasok számára, mint más repülőgépeken. A Dreamliner változtatható LED-világításának és elektronikusan elsötétíthető ablakainak köszönhetően a nagytávolságú repülés kevésbé fárasztó az utasoknak, kevésbé jelentkeznek a jet lag tünetei. A kompozit építésű trörzsnek köszönhetően a Dreamlineren nagyobb belső légnyomás alakítható ki, ezzel együtt pontosabban beállítható a levegő páratartalma és hőmérséklete. Ezek a tényezők teszik piacvezetővé a Boeing Dremalinert szerte a világban. A LOT lengyel légitársaság jelenleg 14 darab Boeing B787-8 illetve 787-9 típusú gépet üzemeltet és az év végétől egy újabb Dreamliner csatlakozik a Varsóból és Budapestről üzemeltetett flottához.
„Örömmel hoztuk el ezt a berendezést a budapesti bemutatóra, hiszen számunkra kiemelt jelentősége van a magyar piacnak. A LOT lengyel légitársaság úgy tekint a magyar fővárosra, mint Varsó utáni második legjelentősebb gyűjtő-elosztó repülőterére.” – hangsúlyozta Adrian Kubicki, a LOT lengyel légitársaság kommunikációs igazgatója. Azt is elmondta, hogy a LOT folytatja a magyar légiközlekedési szakemberek toborzását, hiszen már eddig is vannak magyar pilótáik és közel 80 főnyi stewardess dolgozik a LOT-gépek fedélzetén szerte a világon és további bővítést tervez a lengyel légitársaság.