Malév-ügy: 32 millió euróval tartoznak az oroszok

Továbbra sem utalta át a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt.-nek a Malévval kapcsolatban vállalt kötelezettségek biztosítékául szolgáló 32 millió eurós bankgaranciát a légitársaságot áttételesen birtokló Vnyesekonombank (VEB). Az orosz tulajdonos sejtetni engedte: ez nagyban függ majd attól, hajlandó-e beszállni a magyar állam a komoly pénzügyi nehézségekkel küzdő légitársaság megsegítésébe. Addig is az orosz állami befektetési bank - ígérete szerint - újabb, ezúttal tízmillió euró nagyságrendű tőkeemelést hajt végre a Malévet birtokló AirBridge Zrt.-nél.

Bár az MNV Zrt. már áprilisban lehívta a Malévvel kapcsolatban vállalt kötelezettségek biztosítékául szolgáló 32 millió eurós bankgaranciát a VEB Zrt.-től, az összeg a mai napig sem érkezett meg a magyar félhez. (A bankgaranciát annak idején éppen azért építették be a 2007 tavaszán privatizált légitársaság magánosítási szerződésébe, hogy a magyar államnak legyen eszköz a kezében abban az esetben, ha az orosz fél – akkor ez még Borisz Abramovicsot jelentette – nem vagy nem teljes egészében teljesíti a privatizációs szerződésben vállalt pénzügyi kötelezettségeket - a szerk.)

"Ha nem segítenek, elveszíthetik a Malévet"

Anatoly Ballo, a Malév igazgatóságának elnöke ezzel kapcsolatban - többszöri kérdésre - mindössze annyit közölt: a magyar kormánnyal jelenleg is folynak a tárgyalások, egy hónapon belül le kívánnak zárni minden kérdést. Emellett meglehetősen homályosnak tűnő ígéretet tett arra, hogy "valamennyi összeg át lesz utalva bizonyos határidőkön belül." Ballo - aki a VEB alelnöke is - egyúttal többször is burkoltan utalt arra, hogy a bankgarancia lehívásának kérdése összefügg azzal, hajlandó-e a magyar állam valamilyen módon beszállni a nehéz pénzügyi helyzetben lévő társaság finanszírozásába. Példaként említette az orosz államot, amely szerinte különböző csatornákon – adótámogatás, lízingkiadások támogatása – segíti az ottani légifuvarozó cégeket.

"Jelenleg fel tudnak szállni a gépek, fizetni tudjuk a béreket is. (…) A Malév azonban ki van téve a piacnak" – fogalmazott az elnök, majd sejtetni engedte, hogy amennyiben a magyar állam nem nyúl a zsebébe, akkor "elveszíti a légitársaságot." Ballo ezzel kapcsolatban azt is megjegyezte, hogy "a piaci igényeknek megfelelő, de nem drámai mértékű leépítésre" szinte biztosan számítani kell a cégnél.

A Malév igazgatósága egyébként kedden hagyta jóvá a cég 2009-es költségvetési tervét. Ballo a részletekről nem nyilatkozott, annyit azonban elárult, hogy május végéig újabb, 10 millió eurós tőkeemelést hajt majd végre a Malévnál a tulajdonos AirBridge Zrt. Az elnök szerint június végéig kidolgozzák a három éves üzleti tervet is, amely szerint a légitársaságnak ezen időszak végére nyereséges céggé kell válnia. A hároméves tervről annak elfogadásáig szintén nem kívánt információkat közölni.

Az AirBridge Zrt. márciusban már döntött egy hárommilliárd forintos tőkeinjekcióról. Ballo azonban arra a kérdésre sem kívánt válaszolni, hogy ezt mire használta fel a Malév. Annyi biztos, hogy a VEB a múlt hónapban - a hárommilliárd forintos tőkeinjekciótól függetlenül - 20 millió eurós forrást biztosított a Malév számára, mely többek között lehetővé tette a társaság regionális flotta-átalakítási programjának folytatását. (Menedzsment Fórum)


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.