A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) adatai szerint a légitársaságok napi vesztesége már 250 millió dollár körül jár. A szervezet úgy látja, hogy a repülési tilalomnak a légitársaságok üzletmenetére gyakorolt negatív hatása nagyobb lehet, mint a 2001. szeptemberi amerikai terrortámadásokénak. Sőt egyes elemzők odáig mennek, hogy egyes légicégek akár még csődvédelmet is kérhetnek pénzügyi ellehetetlenülésük miatt. A válságos helyzetet leginkább megszenvedő British Airways vezérigazgatója kedden azt jelezte, hogy a rendkívüli helyzetre való tekintettel a légitársaságok pénzügyi kompenzációt várnak Brüsszeltől, és támogatásra tartanak igényt kormányaiktól a spanyol és az osztrák légicégek is, míg a Lufthansa egyelőre nem kér segítséget. Az Európai Bizottság közlekedési ügyekben illetékes tagja szerint egyelőre nincsenek abban a helyzetben, hogy felmérjék a károkat, mindenesetre Siim Kallas az Európai Parlamentben elmondta, hogy egy munkacsoport vizsgálja az állami segítség lehetőségét. Közben egyre több vállalat jelzi, hogy a légtérzár komoly fennakadásokat okoz abban, hogy termékeiket eljuttassák ügyfeleikhez. A holland TNT Európában áttért a közúti szállításra, ami miatt megnőttek a költségei. A DHL is áttereli a közútra a szállításokat, de az Európán kívüli forgalomban 3-5 napos a késlekedés. A japán Fujitsunál azt jelezték, hogy leálltak az európai személyi számítógép szállítások. Panaszkodnak az európai vendéglősök is: fogynak a tengeren túli hal-és fűszerkészletek, ugyanakkor a világ legnagyobb halászati cége, a norvég Marine Harvest azt közölte, hogy átmenetileg visszafogják a lazachalászatot, mert fennakadások vannak az ázsiai és az észak-amerikai kivitelben. A szállodások viszont örülhetnek az STR Global tanácsadó cég számításai szerint az április 11-17. közötti héten rendkívüli mértékben nőtt az egy szobára jutó bevétel az európai repülőterek körül lévő szállodákban: Frankfurtban 369 százalékkal, Brüsszelben több mint 100 százalékkal, Stockholmban 75 százalékkal, Heathrow környékén 70 százalékkal, Gatwickben 40 százalékkal. (MTI)
Már egy milliárd dollár fölött a légicégek vesztesége
Már meghaladja az egy milliárd dollárt a légitársaságok becsült vesztesége, amit az izlandi vulkánkitörés miatt, ötödik napja tartó légtérzár okozott. De komoly veszteségeket kénytelen elkönyvelni számos olyan vállalat is, amelyet közvetlenül érint az európai légiforgalom szünetelése.

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről
Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában
Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét
A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren
A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói
Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain
A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.

Emirates és Visit Hungary megállapodás
Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát
A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.

Járattörlések a belgiumi repülőtéren
A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen
A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.