A Nemzetközi Légiforgalmi Szövetség (IATA) adatai szerint a légitársaságok napi vesztesége már 250 millió dollár körül jár. A szervezet úgy látja, hogy a repülési tilalomnak a légitársaságok üzletmenetére gyakorolt negatív hatása nagyobb lehet, mint a 2001. szeptemberi amerikai terrortámadásokénak. Sőt egyes elemzők odáig mennek, hogy egyes légicégek akár még csődvédelmet is kérhetnek pénzügyi ellehetetlenülésük miatt. A válságos helyzetet leginkább megszenvedő British Airways vezérigazgatója kedden azt jelezte, hogy a rendkívüli helyzetre való tekintettel a légitársaságok pénzügyi kompenzációt várnak Brüsszeltől, és támogatásra tartanak igényt kormányaiktól a spanyol és az osztrák légicégek is, míg a Lufthansa egyelőre nem kér segítséget. Az Európai Bizottság közlekedési ügyekben illetékes tagja szerint egyelőre nincsenek abban a helyzetben, hogy felmérjék a károkat, mindenesetre Siim Kallas az Európai Parlamentben elmondta, hogy egy munkacsoport vizsgálja az állami segítség lehetőségét. Közben egyre több vállalat jelzi, hogy a légtérzár komoly fennakadásokat okoz abban, hogy termékeiket eljuttassák ügyfeleikhez. A holland TNT Európában áttért a közúti szállításra, ami miatt megnőttek a költségei. A DHL is áttereli a közútra a szállításokat, de az Európán kívüli forgalomban 3-5 napos a késlekedés. A japán Fujitsunál azt jelezték, hogy leálltak az európai személyi számítógép szállítások. Panaszkodnak az európai vendéglősök is: fogynak a tengeren túli hal-és fűszerkészletek, ugyanakkor a világ legnagyobb halászati cége, a norvég Marine Harvest azt közölte, hogy átmenetileg visszafogják a lazachalászatot, mert fennakadások vannak az ázsiai és az észak-amerikai kivitelben. A szállodások viszont örülhetnek az STR Global tanácsadó cég számításai szerint az április 11-17. közötti héten rendkívüli mértékben nőtt az egy szobára jutó bevétel az európai repülőterek körül lévő szállodákban: Frankfurtban 369 százalékkal, Brüsszelben több mint 100 százalékkal, Stockholmban 75 százalékkal, Heathrow környékén 70 százalékkal, Gatwickben 40 százalékkal. (MTI)
Már egy milliárd dollár fölött a légicégek vesztesége
Már meghaladja az egy milliárd dollárt a légitársaságok becsült vesztesége, amit az izlandi vulkánkitörés miatt, ötödik napja tartó légtérzár okozott. De komoly veszteségeket kénytelen elkönyvelni számos olyan vállalat is, amelyet közvetlenül érint az európai légiforgalom szünetelése.

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus
Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup
A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz
Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás
Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.

Ült már szállítórepülő fedélzetén?
A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között
Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet
Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe
Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell
Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra
A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.