Suhan a szerelvény

A pályafelújításnak és villamosításnak köszönhetően április 9-től elektromos FLIRT-szerelvények közlekednek a Budapest–Esztergom vonal teljes szakaszán a dízel motorvonatok helyett. A jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, akkortól viszont 62 perc alatt el lehet jutni Budapestről Esztergomba a gyorsított vonatokkal - közölte kedden a MÁV.

Április 9-től ugyan a menetrend és a menetidő még nem változik az esztergomi vonalon, de az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro motorvonatok többsége helyett az utasok már Stadler FLIRT motorvonatokkal utazhatnak. Csak két kora reggeli – a Nyugati pályaudvarról 4:20-kor és az Esztergomból 5:59-kor induló - vonat marad továbbra is Desiro-szerelvény. Az esztergomi vonalon eddig közlekedő Desirók jelentős része hétfőtől átkerült a Budapest–Lajosmizse vasútvonalra, kiváltva a mozdonyok által vontatott hagyományos kocsikból álló szerelvényeket. A dízel motorvonatok kisebbik hányada pedig a Budapest–Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon szállít utasokat április 13-tól. Ez mindkét vonal esetén a szolgáltatási színvonal emelkedését eredményezi.

A FLIRT motorvonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhellyel rendelkeznek, korszerű utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is könnyedén használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek. Az is előnyt jelent, hogy az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 milliót forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon, a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva. Az esztergomi vonalra beszerzett FLIRT-flotta egységei eddig a Budapest–Cegléd–Szolnok és a Budapest–Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek FLIRT motorvonatok, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak, a már megrendelt 11 darab emeletes KISS motorvonat 2019-es forgalomba állásáig.

A tervek szerint a Budapest–Esztergom vonalon, május 20-tól a villamos üzemű FLIRT motorvonatok jobb menetdinamikáját kihasználó zónázó menetrendet vezet be a MÁV-START: a gyorsított személyvonatok esetében 1 óra 2 percre csökken a menetidő, amely a felújítás előtt 1 óra 28 perc volt a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti távon. Munkanapokon az óránkénti két gyorsított vonatpár 30 percenként fog közlekedni – eltérő megállási rendel – Budapest-Nyugati–Esztergom között. Szintén munkanapokon Angyalföld–Piliscsaba állomások között minden állomáson és megállóhelyen megállva óránként egy vonatpár közlekedik, Piliscsabáig 38 perc alatt lehet majd eljutni. A Budapestről 6:51-től 20:51-ig közlekedő gyorsított vonatoktól a piliscsabai személyvonatokra csatlakozást biztosít a vasúttársaság Angyalföldön, minden órában – 6 perces átszállási idővel. Csúcsidőn kívül pedig minden állomáson és megállóhelyen megálló vonatok közlekednek majd Budapest-Nyugati és Esztergom között.


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.