Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Magyar Vasút 2024 konferencián mondott felszólalásában arról beszélt, hogy olyan ígéretet kell tenniük az utasok felé, amelyet be tudnak tartani, ha pedig nem sikerül, vállalniuk kell a felelősséget, írta meg elsőként a HVG.
A menetrendszerűség egyre nagyobb problémát jelent, és ez nemcsak a vállalat számára kellemetlen, hanem utasaink számára is frusztráló
– mondta Hegyi Zsolt.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy milyen terveik vannak a MÁV-nak a helyzet kezelésére. Elmondása szerint egy adatelemzési folyamattal kezdték, ami feltárja az okokat, ebből pedig levonják a tanulságokat. Bár az elővárosi vonalak esetében a késési statisztikák fokozatosan javulnak, a helyzet még mindig nem kielégítő.
Szeptemberben a vonatok 75 százaléka érkezett meg időben, ami ugyan jelentős előrelépés az előző hónaphoz képest, de még mindig alatta marad a kívánt 90 százalékos célnak
– tette hozzá.