A légitársaság a Malév csődje után jelezte, ők repülnének az érintett ukrán, orosz, izraeli és török vonalakon. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a nyár folyamán megpályáztatta a jogokat, a Wizz Air be is nyújtotta pályázatát. A lap úgy tudja, a Wizz Air négyből hármat meg is nyert: a Magyarország és Ukrajna, Oroszország (Moszkva és Szentpétervár), valamint Izrael közötti útvonalra. A lapnak az NKH és a Wizz Air képviselői nem kommentálták az értesülést.
Érdekes, hogy a kiosztott repülési jogok között nem szerepelnek törökországi útvonalak. Ennek oka a turizmusonline.hu által megkérdezett szakértő szerint, hogy Törökország ugyan ratifikálta a "szabad égbolt-egyezményt" az Európai Unióval, ez azonban csak akkor lép életbe, ha az Unió mind a 27 tagállama is aláírja. Mivel azonban van olyan ország, amely nem ápol baráti viszonyt Törökországgal, kicsi az esélye, hogy erre mostanában sor kerülne - különösen addig, amíg a Ciprusi Köztársaság adja az Európai Unió soros elnökségét. Amíg pedig nincs aláírva az egyezmény, addig csak a két ország közötti megállapodásban megjelölt fuvarozók repülhetnek az útvonalon. A Wizz Air pedig - mivel a könyvekben EU-tulajdonú cégként szerepel és nem magyarként - nem lehet a kijelölt magyar légi fuvarozó. A kétoldalú légügyi egyezmény magyar többségi tulajdonú fuvarozó kijelölését fogadja csak el.
Az MTI úgy tudja, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a Tel-Avivra és Ukrajnára érkezett repülési jogok iránti kérelmek elbírálását zárta már le, a döntések még nem jogerősek, a hivatal a pályázatok eredményét egyelőre nem ismertette.
Forrás: Népszabadság / turizmusonline.hu