„Főpolgármesterként az egyik legfontosabb célom az, hogy kényelmes várost építsünk. Olyan várost, amelynek polgárai minőségi szolgáltatást kapnak. A minőségi szolgáltatások fontos eleme a hatékonyság, hogy a felesleges várakozásokat száműzzük a budapestiek mindennapjaiból, és fontos az elérhetőség, hogy a szolgáltatáshoz lehetőség szerint minél többen hozzáférjenek” – mondta Tarlós István. A főpolgármester hangsúlyozta: többek között az év elején végrehajtott 10 százalékos bérletárcsökkentésnek is köszönhetően idén több mint 57 milliárd forint bevétel várható jegy- és bérletértékesítésből.
2016-ig minden csomóponton kialakítanak ilyeneket
A fővárosban már négy helyen nyílt ügyfélközpont: a Kelenföld vasútállomáson, a Keleti pályaudvaron és a Király utca-Rumbach Sebestyén utca sarkán. A modern szolgáltatóhelyiségekben több munkapult található, ezért egyszerre 3-4 munkatárs segíti az ügyfeleket. A tapasztalatok alapján a legtöbbször a jegy-, illetve a bérletvásárlás okán veszik ezeket igénybe, de gyakoriak a MOL Bubival kapcsolatos kérdések, ügyintézések is. A tervek szerint 2016-ig a város összes fontos tömegközlekedési csomópontján kialakítanak ilyen létesítményeket.
Virtuális vásárlásra is lesz lehetőség
A jegykiadó automatákból most még papíralapú jegyeket lehet vásárolni, de az elektronikus jegyrendszer további ütemeinek indulásakor a berendezések majd a megfelelő modulok cseréjével és szoftverfrissítéssel egyszerűen átállíthatók anonim kártyakibocsátásra és egyenlegfeltöltésre is. Emellett a közeljövőben virtuális vásárlásra is lesz lehetőség: a BKK honlapján bankkártyával vásárolhatják meg az ügyfelek a jegyüket és/vagy a bérletüket, amelyeket utána az új automatákból vehetnek át.
Tarlós István az eseményen újranyitotta a BKV Zrt. által üzemeltetett Földalatti Vasúti Múzeumot is. Az Európa első földalattijának emléket állító múzeum az ügyfélközponttal közös bejárattal és fogadótérrel működik tovább.
Forrás: Turizmus Online