Három évig tartó tárgyalások után ugyanis tavaly ősszel az Európai Parlamentben és az Európa Tanácsban arról döntöttek, hogy 2010-ben az új uniós vasúti törvény életbe lépésével liberalizálják az európai piacokat, és megszűnik a vasúttársaságok nemzeti monopóliuma. Így a jövőben bármely európai vasúttársaság bármely európai országból közlekedtethet vonatokat.
Az Air France-KLM azt tervezte, hogy a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről több európai városba is indít vonatokat a Veoliával közösen Air France-KLM márkanév alatt. A légitársaság a Londont Párizzsal és Brüsszellel összekötő brit Eurostarnak is versenytársa kívánt lenni 2010-től, amikor lehetősége lett volna arra, hogy Nagy-Britanniából is utaztasson.
A légitársaság azonban most bejelentette, hogy nem folytatja a tárgyalásokat a vasúti céggel. „A két fél „házassága” nem valósult meg, a tárgyalópartnerek nincsenek már egy hullámhosszon” – közölte a Les Echo francia gazdasági napilap. Az Air France-KLM vonakodik az együttműködéstől, és úgy tűnik, a megállapodás jövőbeni kereteit sem dolgozták ki a felek. A Les Echo azonban leszögezi, hogy az Air France-KLM továbbra is kilátásba helyezi, hogy vasúti szolgáltatást biztosít rövidebb távolságokon Franciaországban és Európában.