Richard Branson, a Virgin alapítója és a légiközlekedési konstrukciókkal foglalkozó Boom startup cég közösen elkészítették az egykori Concorde szuperszonikus repülőgép utódját a "Boom"-ot és a gépek már a gyártósoron vannak.
Az új gép a régi francia Concorde 200 üléséhez képest csak 55 hellyel fog rendelkezni. Az alacsony kapacitás miatt, a jegyárak magasak lesznek, London és New York között egy útra 2,500 amerikai dollárba fog kerülni a jegy. A repülő legnagyobb sebessége 2340 km / óra lesz, szemben a korábbi 2180 km / órás sebességgel.
Az új utasszálítóval várhatóan a London-New York John F. Kennedy repülőtér közötti távolság 190 perc alatt tehető majd meg.
A Concorde szuperszonikus utasszállító elsőként 1969-ben szállt fel és 1976-tól 27 éven keresztül állt szolgálatban. Általában a londoni Heathrow (a British Airways színeiben) és a párizsi Charles de Gaulle repülőtérről (az Air France színeiben) repült a new yorki John F. Kennedy repülőtérre.
Sok rekordot felállított, ezek közül a legjelentősebb a London és New York közötti 2 óra, 52 perc és 59 másodperces repülőút volt, 1996. február 7-én.
2000. július 25-én az Air France 4590 számú járata 14 óra 44 perckor a Hotelissimo nevű szállodára zuhant Párizs Gonesse nevű külvárosában. A balesetet a repülőgépen utazók közül senki sem élte túl, továbbá a szállodában tartózkodók közül négy ember életét vesztette. 2003. április 10-én a British Airways és az Air France egy időben jelentette be, hogy a Concorde járatait kiveszik a menetrendből és az év végéig a gépeket szolgálaton kívül helyezik.
Forrás: Travel Daily News
Forrás: Wikipedia