Mi a közös az édességboltban és a repülőgép karbantartásban?

Hogy mindkettő elismerésben részesült a Budapest Airport díjátadó gáláján. És még sokan mások.

A csütörtökön immár 9 éve hagyományosan megrendezett díjátadó gálaest ezúttal is az 1-es terminál eredeti funkcióját vesztett épületében került megrendezésre. „10 év a varázsszó” - nyitotta meg Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az estet utalva a repülőtér elmúlt 10 év alatt elért eredményeire. Épült egy SkyCourt sok-sok színes bolttal, jelentősen megnövelték a terminálok előtti forgalmi előteret, modernizálták a futópályák műszerezettségét, világítását és így tovább, amíg egyszer csak megtört a lendület. A megtorpanás azonban átmenetinek bizonyult. Az akkori legnagyobb ügyfelét egyik napról a másikra elvesztő repülőtér kétségesnek tűnő helyzetből felállva érte el azt, amire Jost Lammers és csapata a legbüszkébb: még tavaly év vége előtt elérték a 10 milliós utasszámot, amit meg is haladtak. Soha, senki, azelőtt ezen a reptéren.

Lammers elmondta: a fejlődés itt nem ér véget. A 2016-ban 36 ország 95 repülőterére fuvarozó 44 légitársaság száma nő, csakúgy mint az úti céloké. A még a Malév idején tervezett két utasmóló egyikét, a 2B terminál és SkyCourt között már idén elkezdik építeni. A mólónál széles törzsű gépek és a diszkontok billentik le az utasokat. 2016-ban és 2017-ben bővül és átalakul a parkolók kapacitása, szolgáltatásaik. 2017-re készülhet el a 3 csillag pluszos repülőtéri szálloda a terminál parkoló végében, amiről csütörtökön először láthatunk lélegzetvételnyi időre látványtervet. Nem nézett ki rosszul, de nem tudjuk megmutatni. Mielőtt azonban valamilyen kategóriába besorolva néhány év múlva a reptéri szállodát üdvözölnénk a díjazottak között a pódiumon, lássuk, kit szólítottak színpadra 2015-ös teljesítményéért cserébe a ferihegyiek!

Legjobb kiskereskedelmi bérlő helyen a Szamos üzlet, SkyCourt végzett. Legjobb vendéglátó bérlő a Leroy Air Kft. volt. Legjobb új légitársaság utas és cargo tekintetében az Air China hozta el a pálmát. Legjobb karbantartó cég tavalyi eredményét újrázva a Lufthansa Technik lett.  Legjobb hosszú távú légitársaság kategóriában az Emirates nyert, míg legjobban fejlődő légitársaság lett az Air France. Legjobb ülőhely kihasználtságú légitársaság 2015-ben a British Airways. A legjobban teljesítő légitársaság címét a számos új járatot és nagyobb, A321-es gépeket budapesti bázisára beállító Wizz Air nyerte. Az olasz Alitaliát a legjobb légitársasági marketing sorolták első helyre. Legjobb Greenairport, vagyis a repülőtér fenntartható és környezetbarát fejlődése érdekében gründölt együttműködés partnereként a Főtaxi Zrt-t díjazták.

Tíz éves évforduló, 10 kategória; kevesebb a tavalyihoz képest, amikor a 2014-es teljesítményeket díjazva földi kiszolgáló, lounge üzemeltető, bolti dolgozók és legjobban teljesítő utazási irodai partner is szerepelt a díjazottak között. 


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.