A csütörtökön immár 9 éve hagyományosan megrendezett díjátadó gálaest ezúttal is az 1-es terminál eredeti funkcióját vesztett épületében került megrendezésre. „10 év a varázsszó” - nyitotta meg Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az estet utalva a repülőtér elmúlt 10 év alatt elért eredményeire. Épült egy SkyCourt sok-sok színes bolttal, jelentősen megnövelték a terminálok előtti forgalmi előteret, modernizálták a futópályák műszerezettségét, világítását és így tovább, amíg egyszer csak megtört a lendület. A megtorpanás azonban átmenetinek bizonyult. Az akkori legnagyobb ügyfelét egyik napról a másikra elvesztő repülőtér kétségesnek tűnő helyzetből felállva érte el azt, amire Jost Lammers és csapata a legbüszkébb: még tavaly év vége előtt elérték a 10 milliós utasszámot, amit meg is haladtak. Soha, senki, azelőtt ezen a reptéren.
Lammers elmondta: a fejlődés itt nem ér véget. A 2016-ban 36 ország 95 repülőterére fuvarozó 44 légitársaság száma nő, csakúgy mint az úti céloké. A még a Malév idején tervezett két utasmóló egyikét, a 2B terminál és SkyCourt között már idén elkezdik építeni. A mólónál széles törzsű gépek és a diszkontok billentik le az utasokat. 2016-ban és 2017-ben bővül és átalakul a parkolók kapacitása, szolgáltatásaik. 2017-re készülhet el a 3 csillag pluszos repülőtéri szálloda a terminál parkoló végében, amiről csütörtökön először láthatunk lélegzetvételnyi időre látványtervet. Nem nézett ki rosszul, de nem tudjuk megmutatni. Mielőtt azonban valamilyen kategóriába besorolva néhány év múlva a reptéri szállodát üdvözölnénk a díjazottak között a pódiumon, lássuk, kit szólítottak színpadra 2015-ös teljesítményéért cserébe a ferihegyiek!
Legjobb kiskereskedelmi bérlő helyen a Szamos üzlet, SkyCourt végzett. Legjobb vendéglátó bérlő a Leroy Air Kft. volt. Legjobb új légitársaság utas és cargo tekintetében az Air China hozta el a pálmát. Legjobb karbantartó cég tavalyi eredményét újrázva a Lufthansa Technik lett. Legjobb hosszú távú légitársaság kategóriában az Emirates nyert, míg legjobban fejlődő légitársaság lett az Air France. Legjobb ülőhely kihasználtságú légitársaság 2015-ben a British Airways. A legjobban teljesítő légitársaság címét a számos új járatot és nagyobb, A321-es gépeket budapesti bázisára beállító Wizz Air nyerte. Az olasz Alitaliát a legjobb légitársasági marketing sorolták első helyre. Legjobb Greenairport, vagyis a repülőtér fenntartható és környezetbarát fejlődése érdekében gründölt együttműködés partnereként a Főtaxi Zrt-t díjazták.
Tíz éves évforduló, 10 kategória; kevesebb a tavalyihoz képest, amikor a 2014-es teljesítményeket díjazva földi kiszolgáló, lounge üzemeltető, bolti dolgozók és legjobban teljesítő utazási irodai partner is szerepelt a díjazottak között.