A csomagtúrák esetében alkalmazandó minőségbiztosítési kódexet fogadtak el a főbb német túraszervezők, céljuk, hogy az utasok belássák, a csomagtúrák magasabb minőséget képviselnek, mint az egyénileg szervezett utazások - írja az FVW német szaklap.
A német tour-operátorokat tömörítő DRV tagjai öt olyan ügyfélszolgálati alapelvet határoztak meg, amelyek - álláspontjuk szerint - a minőségi csomagtúrák alapját képezik. Ezek a következők:
- sürgősségi elérhetőség a hét minden napján 24 órában
- professzionális válságmenedzsment
- segítségnyújtás az üdülőhelyeken saját személyzet jóvoltából
- az ügyfélpanaszok megfelelő kezelése
- felelősségbiztosítás.
A Thomas Cook ügyvezető igazgatója, Peter Fankhauser, aki a DRV elnök-helyetteseként már három éve kardoskodott a megállapodás mellett, kijelentette, hogy ezek a "minimális elvárások" egy csomagtúrával szemben. A DRV várhatóan hamarosan kiad egy bővebb, nem kötelező érvényű viselkedési kódexet is, amelyet a szövetség tagjai felhasználhatnak például hirdetéseikben.