A franciák légitársasága 79 ország 167 célállomására repül, kapacitásuk mindössze 2 százalékkal marad el a járvány előtti szinttől. Az új célállomások között megtalálható az észak-karolinai Raleigh-Durham és Abu Dhabi. A holland alapítású légitársaság téli menetrendjében 157 célállomás szerepel, ebből 65 interkontinentális és 92 európai, köztük Marseille mint új célállomás.
Bővülő amerikai és távol-keleti kínálat, tisztelgés a Concorde emléke előtt
Az Air France 2019-hez képest 20 százalékkal növeli kapacitását Észak-Amerikába. A téli menetrendben heti 212 járatot kínál 20 repülőtérre az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban. Az észak-karolinai Raleigh/Durham október 30-tól heti háromszor érhető el Boeing 787-9-esekkel, ez lesz 14. célállomásuk az Egyesült Államokban. A légitársaság bővíti a június óta elérhető ottawai mellett a dallasi, vancouveri, bostoni és montreali járatok kínálatát is, ezen városok felé több járat, vagy nagyobb kapacitású repülőgép áll majd rendelkezésre.
Átszámozzák a Párizs és New York közti járatait: az AF015 és 022 helyett az AF001 és 002-t használja majd a légicég. Ezeket még Concorde-okkal teljesített járatokhoz használták, majd a típus 2003-as kivonása után a jelölést is megváltoztatták.
A karibi térségben december 1-jén új útvonalat nyitnak a guadeloupe-i Pointe-à-Pitre és Saint Martin között, amelyeket Airbus A320-asokkal teljesít hetente egy alkalommal. Emellett San Joséba (Costa Rica) naponta közlekednek majd a vállalat Airbus A350-esei.
Ázsiai kapacitásuk ugyan még mindig elmarad a 2019-es szinttől, de a tavalyihoz viszonyítva 60 százalékkal nőtt a kínálat elsősorban a kínai és japán járatok bővítése miatt. A Pekingbe, Sanghajba és Hongkongba közlekedő napi járatok a téli menetrendben is megmaradnak, és Tokió-Haneda felé egy második járattal is bővül a kínálat. Bangkok ismét naponta, illetve a 2024. januári és februári csúcsidőszakban hetente akár tízszer is elérhető lesz.
Az Etihaddal a közelmúltban kötött kereskedelmi egyezmény keretében új járatot indítottak Abu-Dzabiba, az emírségek fővárosába hetente minden nap közlekednek majd a francia cég Airbus A350-esei.
Kanada, Amerika és Mexikó is szerepel a téli fő úti célok között
A KLM a téli menetrendben 19 célállomásra repül Kanadába, az Egyesült Államokba és Mexikóba. Az egy évvel korábbihoz képest jelentős kapacitásnövelést jelent, hogy Washingtonba már minden nap lesznek járataik, és a legtöbb amerikai célállomás felé elérhető lesz a Prémium Comfort osztály.
A tavalyi téli szezonhoz képest öbb mint 20 százalékkal több ülőhelyet kínálnak Kanadába. Hetente átlagosan tizenegy járat indul Torontóba, négy Montrealba, három Edmontonba, hét Calgaryba és négy Vancouverbe.
A holland légitársaság hetente négyszer újra repül Taipejbe (manilai megállással), és felfüggeszti a szöuli, illetve bangkoki leszállásokat.
Ez a helyzet budapesti téli járataikkal
A franciák a jelenleg érvényes menetrend szerint március 30-ig hetente átlagosan 17 járatot közlekedtetnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és Párizs – Charles de Gaulle között, naptól függően 2-3 járatra lehet járataikra jegyet váltani.
A holland királyi légitársaság minden nap 4 járatot üzemeltet majd, ami azt jelenti, hogy hetente összesen 28 alkalommal közlekedik a légitársaság Budapest és Amszterdam között.
Európai járatok: fókuszban Észak-Európa
A franciák október 28-tól heti két járattal újraindították a szezonális járatokat Párizs-Charles de Gaulle és az észak-norvégiai Tromsø között. Az észak-finnországi Rovaniemi városába december 2-től három, a karácsonyi ünnepek alatt pedig akár hét járat is elérhető lesz. A finnországi Kittilä és Innsbruck december 23-tól heti egy járattal szerepel a légitársaság menetrendjében. Krakkóba továbbra is heti háromszor közlekedik majd Embraer 190-es repülőgép.
Október 29-től a a hollandok hetente háromszor repülnek Marseille-be. A téli menetrendben továbbra is napi járatok indulnak Rennes-be, hét százalékkal nagyobb ülőhely-kapacitással. Rovaniemi a 2022/2023-as téli menetrendben heti két alkalommal fog közlekedni.
Forrás: Air France-KLM Csoport