Gauss rigai télben földig érő felhők alatti felhőtlen örömének egyik oka, hogy a technikai sajátosságai miatt meglehetősen gazdaságosan üzemeltethető típusnt a Baltikum első számú fuvarosa állította a világon elsőként kereskedelmi forgalomba. Sőt a 300-as öcsikéjét. a CS100-ast is európai fuvaros vetette be elsőként. A Swiss a IATA 2016-os közgyűlése alkalmából csillogtatta meg kompozit kismadara bájait.
De vissza északra! Az airBaltic esetében 145-re székezett típus egyebek mellett a vállalat Boeingjeit váltja ki. 2019 végéig összesen 20-at vesznek át belőle és 2021-re, a költséghatékonyságot tovább növelve a flottában csak Bombardier típusok szolgálnak majd. A másik a Budapestre is repülő turbóprop Q400-as.
„Keskeny törzsű a széles törzsűek élményével” — büszkélkedett tavaly decemberben, Rigában Fred Chromer, a Bombardier repülőgépgyártó részlegének igazgatója. Még akkor saját szemünkkel győződhettünk meg Chromer állításának valóságtartalmáról. A 2-3 székes elrendezésű kabinban valóban nagyobb tiszteletet kap az auránk, mint az ma jellemző az európai keskeny törzsű flottákra.
A mostanáig érkezett 6 CS300-as a forgalmas Amszterdam, Barcelona, Párizs útvonalakat repüli, de az Etihaddal közös kód alatt a Riga-Abu Dzabi távot is rá osztották. Az YL-CSA lajstromű első masina 2016. december 14-én állt kereskedelmi forgalomba. Azóta 1328 felszállással 150 ezer utast szállított. A java csak most jön.