Hol itt az egyenlőség?

Felszólította csütörtökön az Európai Unió az érintett magyar hatóságokat, hogy minden érintett szolgáltató számára biztosítson egyenlő hozzáférést a Budapest Airport földi kiszolgálási piacához.

A témáról Brüsszelben kiadott közlemény szerint a bizottság "úgy véli, hogy Magyarország nem teljesíti a 96/67/EK irányelvben rögzített kötelezettségeit, amelyek értelmében a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások, azaz a poggyászkezelés, a fedélzeti ellátás (catering), az üzemanyag és az olaj kezelése, illetve a földi utasszállítás tekintetében valamennyi szolgáltató számára biztosítani kell a piaci verseny lehetőségét".
    

"Magyarország indokolással ellátott véleményben kapta meg a bizottságtól a kötelezettségek teljesítésére vonatkozó kérést, és az abban előírtakat két hónapon belül kell teljesítenie. Ellenkező esetben a Bizottság az ügyet az Európai Bíróság elé terjesztheti" - áll a közleményben.
    

Kétmillió utas fölött

Az említett irányelv a tagállamok számára előírja a földi kiszolgálás körébe tartozó szolgáltatások piacának megnyitását, ami azt jelenti, hogy Európa bármely repülőterén, amelynek éves forgalma legalább 2 millió utas vagy 50 ezer tonna áru, a szóban forgó szolgáltatások nyújtását bármely szolgáltató végezheti. A tagállamok mindazonáltal a földi kiszolgálás négy területén korlátozhatják a szolgáltatók számát (kettőnél nem kevesebbre): ezek a poggyász kezelése, a forgalmi előtéren előforduló feladatok, az üzemanyag és az olaj kezelése, illetve az áruk és postai küldemények kezelése.
    

A cél annak biztosítása, hogy piac a lehető leginkább versenyképes legyen, és az ebből fakadó előnyöket valamennyi légitársaság, és végső soron az utasok is élvezhessék. Az uniós jogszabályok helytelen átültetésének következtében nem lehet szavatolni a tisztességes versenyt, és emiatt mind a légitársaságok, mind az utasok esetlegesen az indokoltnál magasabb összegeket fizetnek - vélte a bizottság.
   

A testület szerint a Budapest Airport szolgáltatók számának korlátozására vonatkozó döntése nyomán a hatóságok nem szervezték meg a megfelelő kiválasztási eljárásokat, megsértették a szolgáltatói jóváhagyások kiadására és visszavonására vonatkozó jogszabályokat, és "indokolatlanul és tisztességtelenül" korlátozzák a Budapest Airport piacához való hozzáférést.

Egyszer már szóltunk!

Tavaly az unió már figyelmeztette a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légiközlekedési Igazgatóságát az ügyben. Korábban a Menzies Aviation Hungary Kft. Brüsszelhez fordult panaszával, amely úgy tűnik meghallgattatott: az Európai Bizottság szabálysértési eljárást indított Magyarország ellen, mivel a testület szerint a magyar hatóságok jogellenesen korlátozzák Ferihegyen a földi kiszolgálásra specializálódott szolgáltatók körét. (Napi Turizmus/MTI)


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.