A síturizmusból kinövő utazási iroda tevékenysége sokat formálódott az elmúlt években: a síelés és egyéb sportutak szervezése – újabban a golf – megmaradt. De mint Réthy Júlia ügyvezető igazgatótól megtudtuk, nem véletlen az M betű nevükben, mert kiemelt hangsúlyt helyeznek útjaikon a művészet, a történelem és a mély spirituális hagyományokkal rendelkező helyszínek bemutatására. Zarándokutak szervezésében olyan sikeresek, hogy a szentföldi utak tekintetében már-már piacvezetők, de változatlanul népszerűek útjaik Lourdes, Medjugorje, Czeestochowa desztinációkba is. Svájci ajánlataik bőségesek, de a nagyvilág számukra tényleg nagy, a katalógusban Indiába, Üzbegisztánba vezető utakat is találunk, sőt, biztonságosabb időpontban Iránba is terveznek társasutat. Szakértők bevonásával egyéni utazásokat a világ bármely pontjára szerveznek, közvetítenek.
Kiemelt helyen Németország
Az idei katalógusban kiemelt helyen szerepel Németország: nem véletlenül tartott előadást a katalógusbemutatón Czeiszing Miklós, a DZT magyarországi képviseletének vezetője. Bár csak 2017-ben lesz 500 éve annak, hogy Luther Márton kiszögezte a reformációt megalapító téziseit a wittenbergi vártemplom kapujára, a német utaztatók máris komplett, szinte egész Németországot átszelő túraajánlatokat tartalmazó katalógust adtak ki, magyar nyelven is. Dolgukat megkönnyítette az az egész országot áthálózó számtalan utazás, melynek során Luther hirdette és elfogadtatta téziseit.
Németország jó évet zárt tavaly, a külföldi vendégéjszakák tekintetében megelőzték a nagy rivális Franciaországot, és Spanyolország után a második helyre kerültek Európában. Innovatív módon formálják át az eredetileg hátrányos térségeket turisztikai attrakcióvá: a Ruhr-vidék rozsdatemetőjéből ultramodern látványosságot, a vasfüggönyből aktív pihenésre alkalmas zöld folyosót teremtettek. 2015 a német egység 25. évfordulójának ünnepe, szimbóluma pedig a drezdai Frauenkirche újjáépítése, melyhez 600 ezer magánadakozó járult hozzá. A magyar beutazás 2006-hoz képest 67 százalékkal nőtt: a magyarok 24 százaléka a vidéki üdülést választja, de Berlin, München és Frankfurt is nagyon kedvelt úti cél.