A Die Welt hétfői tudósítása szerint a 2012-re elkészülő új repülőtér (Berlin-Brandenburg International - BBI) üzemeltetője - a beruházás megtérülése érdekében - utasonként 26 euró átlagos illetékkel számol. Ez hat euróval magasabb, mint a legnagyobb berlini repülőtéren (Tegel) kért összeg, és legalább 17 euróval haladja meg az NDK-tól "örökölt" schönefeldi reptéren érvényes tarifát.
A nagy társaságoknak - például a Lufthansának - 28 euró illetéket kellene fizetniük minden egyes utas után. A fapadosokat átlagosan 15-16 euró illeték terhelné, így alakulna ki az átlagosan legalább 23 eurós összeg.
A Lufthansa máris közölte, hogy nem hajlandó a magasabb illeték révén "keresztfinanszírozással szubvencionálni" az olcsóbb vetélytársakat. A schönefeldi létesítmény a fapados társaságok, köztük az Easyjet és a Germanwings első számú berlini célállomása. Az Easyjetnél jelezték, hogy megkereséssel fordulnak a berlini szenátushoz (tartományi kormány) kedvezőbb kondíciók elérése érdekében.
A német főváros új nemzetközi repülőtere, amely pár kilométerre a régi schönefeldi mellett épül, a legújabb forgatókönyv szerint 2012-ben kezdené meg az üzemelést. A beruházás értéke aktuális számítás szerint 2,7 milliárd euró.
Szászországban és Szász-Anhaltban örülnek a BBI tarifái miatt kirobbant vitának. A két tartomány illetékesei titokban azt remélik, hogy a fapados társaságok Berlin helyett a lipcse/hallei vagy a drezdai repülőteret fogják választani célpontnak. "Az olcsó árban gondolkodó légi utasok számára mind a két reptérnek jó összeköttetése van a BBI-hez" - nyilatkozta a Die Weltnek Markus Kopp, a Mitteldeutsche Flughafen AG elnöke, aki bízik abban, hogy Lipcse/Halle és Drezda labdába tud rúgni az utasokért vívott küzdelemben. (MTI)