Nagy tervekkel vág bele a Ryanair a jövő évbe Magyarországon

Tetszik, nem tetszik, a Ryanair a Budapest Airport egyik legnagyobb ügyfele. A magyar turizmust a már föld alatt nyugvó Malév kimúlása után többszöri alkalommal megmenteni kívánó Michael O’Leary vállalata 2019-ben akkora erőkkel vonul fel a ferihegyi forgalmi előtéren, hogy rögtön 50%-kal növeli Budapesten állomásozó gépei számát.

A 6 Boeing 737-800-astól utasai számának 13 százalékos növekedésére számít az ír diszkont fuvaros. Szerintük 2019 nyarán az eddigi legtöbb járatot kínáló budapesti menetrendjük lép életbe. Ezt egyebek mellett 6 új járattól - Bari, Cagliari, Cork, Rimini, Sevilla, Szaloniki -, valamint a plusz két gép adta kapacitásnövekedéstől várják. Ezek a járatok ugyan heti kétszer fognak közlekedni, egyelőre a nyári menetrend szerint, de ha kereslet indokolja, télen folytatják - reagálta az egész éves működést firtató újságírói kérdésre Olga Pawlonka, a Ryanair Közép-Kelet-Európáért és a balkáni térségért felelős értékesítési és marketing vezetője. A cég teljes budapesti járathálózatától 3 millió utast várnak jövőre.

A nagy-nagy hejehuját némiképp árnyalja, hogy nyeresége 20%-os csökkenésére számít a Ryanair. Nagy köszönöttel tartozik ezért az üzemanyagár emelkedésének, valamint a légi irányítói sztrájkok miatti járattörléseknek. Csak idén júniusban 1100 járatukat kényszerültek törölni, mert a légiforgalmisták élve munkavállalói jogukkal több európai országban is sztrájkba léptek. Tavaly, ugyanebben a hónapban mindössze 41-et.

Az üzemanyagköltségek egy darabig lefaraghatók nagyobb mennyiségű készletezéssel, kevesebbet fogyasztó gépekkel stb, azonban a légiforgalmi irányítók esetében Airlines for Europe (A4E) égisze alatt szeretnének egy minimumot kicsikarni. Szeretnék, ha egyebek mellett szeretnék, ha a munkabeszüntetés előtt 72 órával tájékoztatnák szándékukról a légitársaságokat az irányítók, illetve ha az átrepülő forgalmat a sztrájk során is biztosítanák. Korábban a Turizmus Online hasábjain is szóltunk arról, hogy a helyzetet orvosolhatják a nem ún. nemzeti határokhoz, hanem térségekhez igazodó légtérhatárok.

A Ryanair profitcsökkenéséhez bizonyára hozzájárul az airberlin-Niki csődje nyomán hátrahagyott LaudaMotion 75 százalékának megszerzése is. A német és bécsi bázisokkal üzemelő diszkont cég jövőre 150 millió eurós veszteséget termel a Ryanair számításai szerint, amit a többségi tulajdonos előremeneküléssel - bázis- és útvonalnyitásokkal - igyekszik ellentételezni. 2019-ben az idei 3 után 5 millió utasra számítanak az új szerzeménynél.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.