„Nagyon büszke vagyok erre a gépre”

Az egész jelenet egészen szürreális: a lengyel LOT Seattle-i gyárból varsói bázisára repült újdonatúj Boeing 787-9-esének kétharmada sötétben, csak a hajtóművek susognak. Életnek jelét leginkább a premium economy és a pilótafülke között látni. Grönland fölött jár a Dreamliner, kint az Aurora Borealis éli életét, bent az economy félhomályában Rafal Milczarskival, a tavaly 25%-os növekedéssel 6,8 millió utast szállító LOT vezérigazgatójával beszélgetünk.

A LOT zászlóshajóján ülünk, milyen érzés az első 787-9-esen repülni?

Óriási. A vadonatúj economy ülésünkben ülök. Abszolút kényelmes, fantasztikus. Nézze csak meg a lábtartókat. Kíváló minőség, nagyon büszke vagyok erre a gépre.

Ez az első 9-esük. Mennyit várnak a típusból?

Nagyon sokat. Ki sem merem mondani, mennyit. (nevet - V.A.) Négy darabra szerződtünk. Áprilisban, júniusban és 2019 februárjában érkezik a többi. 2019 elejére megduplázzuk a Dreamliner-flottánkat; 8 darab 787-8 és 4 darab 787-9 repül majd LOT színekben.

Amikor tavaly Budapestre repültünk, hogy bejelentsék a New York-i és chicagói közvetlen járatokat, mondta, hogy akár a 9-es is állomásozhat a Ferihegyen, ha a kereslet indokolja. Alakul a kereslet?

Rendben van, de örülnénk, ha még ennél is jobb lenne. Mindenkit arra ösztönzök, hogy repüljön LOT-tal. Ugyanakkor látom, hogy még több időt és figyelmet kell Magyarországnak szentelnünk. Számomra Magyarország nagyon fontos piac. Idén elkezdjük a kisebbik Dreamlinerrel, de további bővülésben vagyunk érdekeltek. Szeretném, ha a LOT Kelet-Közép-Európa kedvenc légitársasága lenne.

Tehát, hogy alakulnak a foglalások?

A terveknek megfelelően. Rendben vannak, de még tartogat további tartalékokat. Ez egy olyan járat, amire nem hordanak rá. A ráhordás alapjaiban változtatná meg a helyzetet. Annak idején részt vettünk volna az önök kormánya által a nyugat-balkáni járatokra kiírt tenderen. Kicsit sajnálom, hogy nem nyertünk. Vélhetően az akkori, negatív pénzügyi eredményünk miatt nem feleltünk meg a feltételeknek. Szerintem a mi ajánlatunk a nyertesénél sokkal jobb volt. A flottánk, a gépeink mérete sokkal nagyobb járatsűrűséget tett volna lehetővé. Nem hetente háromszor, hanem naponta, vagy akár naponta kétszer tudtunk volna közlekedni. Igen, sokkal jobb megoldás lett volna. Bízom benne, hogy a jövőben is előremutató kapcsolatokat ápolunk majd a magyar kormánnyal, szükségünk van a támogatásukra, szeretnénk, ha az utazók szívesen fogadnának minket Magyarországon, hisszük, hogy szívesen fogadnak majd minket és szeretnénk a jövőben még nagyobb nyitottságot látni.

Kemény versenyre számít? Miért választaná a LOT-ot a magyar utas?

Szerintem jól állunk, mert mi kínáljuk a legjobb terméket. Mi vagyunk az egyetlen, az USA kulcs desztinációira Dreamlinerrel Budapestről közvetlenül repülő légitársaság. Nézze, én szeretem a versenyt, erősebbé tesz, segít leküzdeni a lustaságunkat.

Egy árérzékeny piacon, amilyen a magyar is. Elég egy közvetlenül repülő Dreamliner a versenyhez?

A LOT egy minőségi terméket kínál. Ennek megvan az ára. Egy bizonyos árszint alá nem tudok menni, de az egy átszállásos útvonalak áraival versenyképesek maradunk. Emlékeztetném, hogy alakulóban van az Alaska Airlines-szal kötendő interline-megállapodásunk, amivel Észa-Amerikában egészen kiterjedt útvonalhálózatot érhetnek el a magyar utazók is.

Még nem telt el egy év, hogy bejelentették az amerikai járatokat. A magyar fejekben van már a LOT?

Még nem. Lehet, hogy a magyarok számára a Malév megmaradása lenne a legideálisabb, de ez a lehetőség már elúszott, nincs fölötte többé kontrol, mint a híd alatt hömpölygő víz. Szerintem a LOT — legyen az LOT Polish, vagy LOT Hungarian Airlines — felkészült arra, hogy bázist működtessen Budapesten. Nézze, mi tiszteljük a magyarokat, kedveljük egymást, szeretnénk élvezni a támogatásukat, és korrekt, nyitott körülmények között kínálni a szolgáltatásainkat. Igazán remélem, hogy ez így lesz.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.