Mi már tudjuk, melyik lesz a harmadik legnagyobb európai fapados

„Nem kívánjuk a point-to-point forgalmat prémium flottával bonyolítani” - szögezte le Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke egy, a berlini ITB alkalmából szervezett sajtóbeszélgetésen. Kijelentésével ismét csak megerősítette, amit tavaly a Eurowings átalakításával végleg eltökélt a Lufthansa, hogy saját leányvállalatával száll be az európai fapados versenybe.

Nagy a játszótér, de sok is benne a gyerek. Birlenbach arra hívta fel a figyelmet, hogy az európai nem átszálló utasforgalom mintegy 40 százaléka ma már fapadoson repül. Ebben a környezetben nem csoda, hogy a legnagyobb német légiközlekedési vállalat point-to-point járatai egyre nagyobb veszteséget kezdtek termelni. Már 2012-ben felmerült az ötlet, hogy az egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át a Germanwings járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport diszkont márkája. Így is lett, vagyis lesz, mert a működését új köntösében és formájában megkezdő Eurowings felmenő rendszerben lép elődje helyébe.

Az új fapados leány esetében is nyilvánvalóvá vált, hogy az anyacéghez hasonlóan nem gombokkal játszik. A berlini ITB első napján ismertetett terveik szerint a Eurowings Európa 3. legnagyobb diszkont fuvarosa lesz a Ryanair és az easyJet mögött. De, ami számukra talán még fontosabbnak is tűnhet, Németország első számú diszkont fuvarosa. Teszi ezt egy olyan piacon, amire O'Leary-éknek már régóta fáj a foga, szeretnének megkaparintani frankfurti, müncheni slotokat. A tavalyi budapesti CEE Aviation konferencián árulta el Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, hogy a következő 5 évben a német légiforgalom 20%-át tervezik uralni. A belföldön rengeteget repülő németek azonban kevésbé árérzékenyek. A Eurowings tarifarendszerében a többség a legalapabb, egy ülést jelentő jegyár helyett a közepes és felső árkategóriát választja - érzékeltette Karl-Ulrich Garnadt, a csoport Eurowingsért felelős vezetője finoman, hogy a Ryanair-nek is meg kell küzdenie a Németországban kitűzött pozícióért. Garnadték optimista számításai szerint idén 20 millió utasa lehet a Eurowingsnek. Az ehhez szükséges kapacitást egyrészt a Germanwingstől megörökölt gépekkel, másfelől a 2017-ben érkező gyári Airbus A320-asokkal biztosítják. A 23 darab 180 üléses gép a flottából kikerülő CRJ 900-asokat pótolja. 700 dolgozót, zömében pilótákat és utaskísérőket vesznek fel idén Köln/Bonn illetve bécsi bázisukra. Utóbbira 2016-ban már 3 gépet csoportosítanak át dél-kelet európai útvonalakat kiszolgálva. Budapesti indulással marad továbbra is Düsseldorf, Stuttgart, Hamburg és Köln.

A hosszú távú flottát 4 Airbus A330-cal bővítik, a desztinációk száma is növekszik. Újként kerül a menetrendbe idén a karibi és dél-kelet ázsiai desztinációk mellé Boston, Miami és Mauritius. A Eurowings tavaly őszi interkontinentális debütálása kicsit döcögősre sikerült - ismerték el az ITB-n szerdán megrendezett sajtótájékoztatón is. A kevés gép és ambicózus menetrend miatt tetemes késések voltak, az utasok komoly kártérítést követeltek. Nem kíván hálózati légitársaságként működni a Eurowings, de hosszú távú flottája magas, „várakozáson felüli” (Karl-Ulrich Garnadt) kihasználtságán nem csak a Garnadt szerint kedvező árak segítenek, hanem, hogy az európai járatok ráhordanak. A csomag megy tovább a csatlakozó gépre, a jegy a teljes útra szól.

A cég új európai járatai jellemzően a mediterrán térségbe közlekednek; Madeira, Várna, Rodosz vagy a Törökországi Samsun szerepelnek a listán. Mindez nem jelenti, hogy a Eurowings nyaraló légitársaság lenne, de kétségkívül erős a télen is meleg úti célokban, amit megtámogat a honlapján összeállítható nyaralócsomagokkal. A fejlesztés egy következő lépcsője a teljes Lufthansa csoport terveivel egyezően a fedélzeti szórakoztató elektronika és a internetes kapcsolat fejlesztése lesz.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.