Mi már tudjuk, melyik lesz a harmadik legnagyobb európai fapados

„Nem kívánjuk a point-to-point forgalmat prémium flottával bonyolítani” - szögezte le Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke egy, a berlini ITB alkalmából szervezett sajtóbeszélgetésen. Kijelentésével ismét csak megerősítette, amit tavaly a Eurowings átalakításával végleg eltökélt a Lufthansa, hogy saját leányvállalatával száll be az európai fapados versenybe.

Nagy a játszótér, de sok is benne a gyerek. Birlenbach arra hívta fel a figyelmet, hogy az európai nem átszálló utasforgalom mintegy 40 százaléka ma már fapadoson repül. Ebben a környezetben nem csoda, hogy a legnagyobb német légiközlekedési vállalat point-to-point járatai egyre nagyobb veszteséget kezdtek termelni. Már 2012-ben felmerült az ötlet, hogy az egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át a Germanwings járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport diszkont márkája. Így is lett, vagyis lesz, mert a működését új köntösében és formájában megkezdő Eurowings felmenő rendszerben lép elődje helyébe.

Az új fapados leány esetében is nyilvánvalóvá vált, hogy az anyacéghez hasonlóan nem gombokkal játszik. A berlini ITB első napján ismertetett terveik szerint a Eurowings Európa 3. legnagyobb diszkont fuvarosa lesz a Ryanair és az easyJet mögött. De, ami számukra talán még fontosabbnak is tűnhet, Németország első számú diszkont fuvarosa. Teszi ezt egy olyan piacon, amire O'Leary-éknek már régóta fáj a foga, szeretnének megkaparintani frankfurti, müncheni slotokat. A tavalyi budapesti CEE Aviation konferencián árulta el Kenny Jacobs, a Ryanair marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, hogy a következő 5 évben a német légiforgalom 20%-át tervezik uralni. A belföldön rengeteget repülő németek azonban kevésbé árérzékenyek. A Eurowings tarifarendszerében a többség a legalapabb, egy ülést jelentő jegyár helyett a közepes és felső árkategóriát választja - érzékeltette Karl-Ulrich Garnadt, a csoport Eurowingsért felelős vezetője finoman, hogy a Ryanair-nek is meg kell küzdenie a Németországban kitűzött pozícióért. Garnadték optimista számításai szerint idén 20 millió utasa lehet a Eurowingsnek. Az ehhez szükséges kapacitást egyrészt a Germanwingstől megörökölt gépekkel, másfelől a 2017-ben érkező gyári Airbus A320-asokkal biztosítják. A 23 darab 180 üléses gép a flottából kikerülő CRJ 900-asokat pótolja. 700 dolgozót, zömében pilótákat és utaskísérőket vesznek fel idén Köln/Bonn illetve bécsi bázisukra. Utóbbira 2016-ban már 3 gépet csoportosítanak át dél-kelet európai útvonalakat kiszolgálva. Budapesti indulással marad továbbra is Düsseldorf, Stuttgart, Hamburg és Köln.

A hosszú távú flottát 4 Airbus A330-cal bővítik, a desztinációk száma is növekszik. Újként kerül a menetrendbe idén a karibi és dél-kelet ázsiai desztinációk mellé Boston, Miami és Mauritius. A Eurowings tavaly őszi interkontinentális debütálása kicsit döcögősre sikerült - ismerték el az ITB-n szerdán megrendezett sajtótájékoztatón is. A kevés gép és ambicózus menetrend miatt tetemes késések voltak, az utasok komoly kártérítést követeltek. Nem kíván hálózati légitársaságként működni a Eurowings, de hosszú távú flottája magas, „várakozáson felüli” (Karl-Ulrich Garnadt) kihasználtságán nem csak a Garnadt szerint kedvező árak segítenek, hanem, hogy az európai járatok ráhordanak. A csomag megy tovább a csatlakozó gépre, a jegy a teljes útra szól.

A cég új európai járatai jellemzően a mediterrán térségbe közlekednek; Madeira, Várna, Rodosz vagy a Törökországi Samsun szerepelnek a listán. Mindez nem jelenti, hogy a Eurowings nyaraló légitársaság lenne, de kétségkívül erős a télen is meleg úti célokban, amit megtámogat a honlapján összeállítható nyaralócsomagokkal. A fejlesztés egy következő lépcsője a teljes Lufthansa csoport terveivel egyezően a fedélzeti szórakoztató elektronika és a internetes kapcsolat fejlesztése lesz.


Felborult egy FlixBus, sok a sérült

Felborult egy FlixBus, sok a sérült 

A Bécsből Koppenhágába tartó jármű a német A19-es autópályán borult az oldalára.
Iránba utazna?  Nincs akadálya

Iránba utazna? Nincs akadálya 

Az Egyesült Arab Emírségek (UAE) légitársaságai – Flydubai, Air Arabia, Emirates – ismét indítanak járatokat Irán felé.
Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között

Már csak ez hiányzott: hosszabb menetidő a ferihegyi reptér és Budapest között 

Az M4-es út felújítása okozza a nyári csúcsidőszakban a fennakadást.
Felszáll a SAS

Felszáll a SAS 

Méghozzá, amint a megállapodás létrejön, más tulajdonosi háttérrel, mint eddig.
A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja

A Wizz Air járatait is érinti a francia légiforgalmi irányítók sztrájkja 

A munkabeszüntetés jelentős torlódást idézett elő az európai légtérben, ami késésekhez és járattörlésekhez vezetett.
E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára

E-bike beszerzési program turisztikai vállalkozások számára 

Turisztikai tevékenységet végző szervezetek és vállalkozások most akár 4,5 millió forint támogatást is kaphatnak elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzésére.
Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között

Condor: járatindítás Frankfurt és Budapest között 

Az új járat része a légitársaság bővülő európai hálózatának, amely a német turisták körében népszerű városi desztinációkat célozza meg.
Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük

Bilbao, Wroclaw, Gdansk és Vilnius – egyvalami közös bennük 

Mind a négy izgalmas város már elérhető az ultrafapados légitársaság közvetlen járataival Budapestről.
Száz mozdonnyal erősít a MÁV

Száz mozdonnyal erősít a MÁV  

Ebből harminc már megérkezett.
Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.