„Nem minden tőlünk függ”

A lengyel légitársaság vezetője szerint a budapesti működésük az elvárásoknak megfelelően alakul, folytatják, amit elkezdtek, de a siker nem csak rajtuk múlik.

Hanem például műszaki tényezőktől is. A Dreamlinereket is hajtó Rolls Royce hajtóművek utóbbi időkben történt meghibásodásai miatt a típusból világszerte épp 40 darab a földön van. (Ne kezdjenek el otthon a monitorok előtt pánikolni: a légi közlekedésben semminek sem tréfa még a fele sem, mindent gondosan kivizsgálnak!)  „Továbbra is biztonságos az üzemelés” — igyekezett Milczarski is megnyugtatni a hazai utazóközönséget.

Ami nem is annyira hazai. Még. Arra a kérdésünkre, hogy a New York-i és chicagói járatot milyen arányban töltik Magyarországról, valamint a Ferihegy vonzáskörzetébe még beleférő szomszédos országokból, a LOT-vezérigazgató azt felelte: inbound értékesítünk a legtöbbet. Ezen minden bizonnyal sokat változtathat, ha budapesti Dreamlinerükre ráhordanak a környező országokból.

„Gondolkodunk a valódi bázissá válásonm amihez ráhordó járatok szükségesek, hálózati légitársaság vagyunk” — magyarázza Milczarski. Talán ehhez szükséges a magyarországi működési engedély megszerzése? — merül fel a kérdés. Az ún. AOC-vel már kapcsolatba hozták a LOT-ot, de a vézerigazgató érdeklődésünket azzal hárítja, hogy „korai még erről beszélni.”

Március végén munkatársunk Rafal Milczarski társaságában repülte haza a LOT első Boeing 787-9-esét. A fedélzeten készített interjú során hangzott el, hogy a lengyelek örömmel vették volna, ha elnyerik a nyugat-balkáni járatokra kiírt tendert. „Továbbra is ebből a régióból szeretnének ráhordani?” — faggatózom. „Indulunk, ha ismét kiírják a pályázatot” — így a sejtelmes válasz. Hozzáteszi: „Budapestnek minden esélye megvan komoly gyűjtő-elosztó reptérré válni.” Milczarski szerint a fejlesztések egyre inkább igazodnak a long haul üzemeltetéshez. „Remek az együttműködés a Budapest Airporttal” — jelenti ki. Nem mellesleg, a hamarosan saját lounge-ot nyit a LOT a Ferihegyen.

„Nem váltunk szövetséget” — cáfolta Rafal Milczarski azokat a folyosói pletykákat, melyek szerint a LOT agyőt intene a Star Alliance-nek és átnyergelne a oneworld-be. A pletykák okaként sokan a Lufthansa Csoporttal való konkurálást látják, Milczarski azonban azzal nyugtatott, hogy a szövetségi tagok nemcsak partnerei, de versenytársai is egymásnak. Szintén igyekezett eloszlatni azokat az aggályokat, melyek szerint ritkulna a Budapestről induló tengerentúli járataik sűrűsége. „Alapvetően nem változik, marad a frekvencia, sőt újabb útvonalak nyílhatnak” — feleli. Esetleg a Távol-Keletre? — érdeklődünk. Egyértelmű választ nem kapunk: majd a piac, vagy a kétoldalú légügyi megállapodások alapján a politika eldönti. Ez esetben jól jöhet egy magyar AOC…


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.