„Nem minden tőlünk függ”

A lengyel légitársaság vezetője szerint a budapesti működésük az elvárásoknak megfelelően alakul, folytatják, amit elkezdtek, de a siker nem csak rajtuk múlik.

Hanem például műszaki tényezőktől is. A Dreamlinereket is hajtó Rolls Royce hajtóművek utóbbi időkben történt meghibásodásai miatt a típusból világszerte épp 40 darab a földön van. (Ne kezdjenek el otthon a monitorok előtt pánikolni: a légi közlekedésben semminek sem tréfa még a fele sem, mindent gondosan kivizsgálnak!)  „Továbbra is biztonságos az üzemelés” — igyekezett Milczarski is megnyugtatni a hazai utazóközönséget.

Ami nem is annyira hazai. Még. Arra a kérdésünkre, hogy a New York-i és chicagói járatot milyen arányban töltik Magyarországról, valamint a Ferihegy vonzáskörzetébe még beleférő szomszédos országokból, a LOT-vezérigazgató azt felelte: inbound értékesítünk a legtöbbet. Ezen minden bizonnyal sokat változtathat, ha budapesti Dreamlinerükre ráhordanak a környező országokból.

„Gondolkodunk a valódi bázissá válásonm amihez ráhordó járatok szükségesek, hálózati légitársaság vagyunk” — magyarázza Milczarski. Talán ehhez szükséges a magyarországi működési engedély megszerzése? — merül fel a kérdés. Az ún. AOC-vel már kapcsolatba hozták a LOT-ot, de a vézerigazgató érdeklődésünket azzal hárítja, hogy „korai még erről beszélni.”

Március végén munkatársunk Rafal Milczarski társaságában repülte haza a LOT első Boeing 787-9-esét. A fedélzeten készített interjú során hangzott el, hogy a lengyelek örömmel vették volna, ha elnyerik a nyugat-balkáni járatokra kiírt tendert. „Továbbra is ebből a régióból szeretnének ráhordani?” — faggatózom. „Indulunk, ha ismét kiírják a pályázatot” — így a sejtelmes válasz. Hozzáteszi: „Budapestnek minden esélye megvan komoly gyűjtő-elosztó reptérré válni.” Milczarski szerint a fejlesztések egyre inkább igazodnak a long haul üzemeltetéshez. „Remek az együttműködés a Budapest Airporttal” — jelenti ki. Nem mellesleg, a hamarosan saját lounge-ot nyit a LOT a Ferihegyen.

„Nem váltunk szövetséget” — cáfolta Rafal Milczarski azokat a folyosói pletykákat, melyek szerint a LOT agyőt intene a Star Alliance-nek és átnyergelne a oneworld-be. A pletykák okaként sokan a Lufthansa Csoporttal való konkurálást látják, Milczarski azonban azzal nyugtatott, hogy a szövetségi tagok nemcsak partnerei, de versenytársai is egymásnak. Szintén igyekezett eloszlatni azokat az aggályokat, melyek szerint ritkulna a Budapestről induló tengerentúli járataik sűrűsége. „Alapvetően nem változik, marad a frekvencia, sőt újabb útvonalak nyílhatnak” — feleli. Esetleg a Távol-Keletre? — érdeklődünk. Egyértelmű választ nem kapunk: majd a piac, vagy a kétoldalú légügyi megállapodások alapján a politika eldönti. Ez esetben jól jöhet egy magyar AOC…


SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség

SIA Csoport: cél a karbonsemlegesség  

A Singapore Airlines (SIA) Csoport megállapodásokat írt alá a Fenntartható Repülési Üzemanyag (SAF) beszerzéséről.
Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.