„Nem minden tőlünk függ”

A lengyel légitársaság vezetője szerint a budapesti működésük az elvárásoknak megfelelően alakul, folytatják, amit elkezdtek, de a siker nem csak rajtuk múlik.

Hanem például műszaki tényezőktől is. A Dreamlinereket is hajtó Rolls Royce hajtóművek utóbbi időkben történt meghibásodásai miatt a típusból világszerte épp 40 darab a földön van. (Ne kezdjenek el otthon a monitorok előtt pánikolni: a légi közlekedésben semminek sem tréfa még a fele sem, mindent gondosan kivizsgálnak!)  „Továbbra is biztonságos az üzemelés” — igyekezett Milczarski is megnyugtatni a hazai utazóközönséget.

Ami nem is annyira hazai. Még. Arra a kérdésünkre, hogy a New York-i és chicagói járatot milyen arányban töltik Magyarországról, valamint a Ferihegy vonzáskörzetébe még beleférő szomszédos országokból, a LOT-vezérigazgató azt felelte: inbound értékesítünk a legtöbbet. Ezen minden bizonnyal sokat változtathat, ha budapesti Dreamlinerükre ráhordanak a környező országokból.

„Gondolkodunk a valódi bázissá válásonm amihez ráhordó járatok szükségesek, hálózati légitársaság vagyunk” — magyarázza Milczarski. Talán ehhez szükséges a magyarországi működési engedély megszerzése? — merül fel a kérdés. Az ún. AOC-vel már kapcsolatba hozták a LOT-ot, de a vézerigazgató érdeklődésünket azzal hárítja, hogy „korai még erről beszélni.”

Március végén munkatársunk Rafal Milczarski társaságában repülte haza a LOT első Boeing 787-9-esét. A fedélzeten készített interjú során hangzott el, hogy a lengyelek örömmel vették volna, ha elnyerik a nyugat-balkáni járatokra kiírt tendert. „Továbbra is ebből a régióból szeretnének ráhordani?” — faggatózom. „Indulunk, ha ismét kiírják a pályázatot” — így a sejtelmes válasz. Hozzáteszi: „Budapestnek minden esélye megvan komoly gyűjtő-elosztó reptérré válni.” Milczarski szerint a fejlesztések egyre inkább igazodnak a long haul üzemeltetéshez. „Remek az együttműködés a Budapest Airporttal” — jelenti ki. Nem mellesleg, a hamarosan saját lounge-ot nyit a LOT a Ferihegyen.

„Nem váltunk szövetséget” — cáfolta Rafal Milczarski azokat a folyosói pletykákat, melyek szerint a LOT agyőt intene a Star Alliance-nek és átnyergelne a oneworld-be. A pletykák okaként sokan a Lufthansa Csoporttal való konkurálást látják, Milczarski azonban azzal nyugtatott, hogy a szövetségi tagok nemcsak partnerei, de versenytársai is egymásnak. Szintén igyekezett eloszlatni azokat az aggályokat, melyek szerint ritkulna a Budapestről induló tengerentúli járataik sűrűsége. „Alapvetően nem változik, marad a frekvencia, sőt újabb útvonalak nyílhatnak” — feleli. Esetleg a Távol-Keletre? — érdeklődünk. Egyértelmű választ nem kapunk: majd a piac, vagy a kétoldalú légügyi megállapodások alapján a politika eldönti. Ez esetben jól jöhet egy magyar AOC…


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.