„Nem tovább szeletelni akarjuk a tortát, hanem hozzátenni”

Abból is a nagyobbik típus, a 300-as landolt kedden ólomszürke ég alatt, élénk oldalszélben a ferihegyi betonon. Fedélzetén 80%-os foglaltsággal, ami már annyi utas a 364 üléses nagyvason, hogy az eddig közlekedő A330-asba, csak akkor fért volna bele, ha Michael Ryanair O'Leary egykori lázálma az álló utasokról az egész légiközlekdési ágazatban elterjed.

De szerencsére ennek híre-hamva sincs, és ha lenne is ilyen, az Emirates pont nem az a légitársaság, amelyik belemenne ekkora dőreségbe. Egyik ékes bizonyítéka ennek, hogy az öt és fél órás Dubaj-Budapest útvonalon is három osztállyal - turista, üzleti és első - repülnek; 310, 42, 12 ülés felosztásban. Ezzel heti 5096-ra nő az értékesíthető helyek száma.

Van mit eladni, de nem tűnt stresszesnek sem Thierry Aucoc, a légitársaság Európáért és Oroszországért felelős elnökhelyettese, sem pedig Horváth Gábor, a légitársaság magyarországi igazgatója. A hallgatóság megnyugtatására elmondták: 78,5%-os átlagos töltöttség mellett tavaly 150 ezer utast reptetett az Emirates Dubajba illetve azon keresztül a Dél-Kelet-Ázsia-Ausztrália vonalon. Az átszálló és továbbutazó utasok aránya 60-40% - tudtuk meg Horváth Gábortól. Ez a negyven százalék is vélhetően benne foglaltatik abba a 14 millió turistába, aki Aucoc tájékoztatása szerint tavaly a Dubajt felkereste. Horváth megtoldotta azzal, hogy a ki- és beutazók aránya 50-50%; évszakos váltásban. Télen inkább innen repül a nép kifele, nyáron meg az ellenkező irányban. Különösen népszerű a dubaji átszállás az ausztrálok és indokínai turisták körében. Számuk jelentősen megnőtt a járat egyéves fenállásának kezdete óta. A növekedésüket az is segíti, hogy az Emirates által egyre alaposabban behálózott térségben Budapesttől Bécsen és Prágán át Varsóig bárhova érkezhetnek a jellemzően közép-európai körúton résztvevő turisták. Különben is „Budapest fantasztikus belépési pont Közép-Európába” - kenegette hájjal Thierry Aucoc a hazai turizmust.

A Budapest Airportot pedig azzal vette le a lábáról, hogy légitársasága negyedévente jelentkező, belső használatra készített repülőtér-értékelésben legutóbb a Ferihegy vitte el a pálmát a világ összes, az Emirates által repült reptere közül. A reptérnek, de akár a magyar légiközlekedésnek is - mint azt Horváth Gábor kifejtette - ünnep volt a keddi nap, mert menetrend szerint ekkora gép még nem közlekedett. Nem számítjuk ide az El Al színeiben olykor nyaranta charterként feltűnő Boeing 747-400-ast - mondta érdeklődésünkre Kam Jandu, a BUD kereskedelmi igazgatója.

Ráadásul az Emirates az első, amelyik Budapestről szintén menetrend szerint első osztállyal közlekedik. Van rá igény - nyugtatott Horváth. Elárulta, hogy a korábbi háromosztályos A330-as bejelentését követően szinte azonnal megérkezett hozzájuk az útvonal első, az osztályra szóló foglalása. Hozzátette: a business class iránt olyan igénynövekedést látnak, amit a korábbi típussal már képtelenek lettek volna kielégíteni. Szintén nőtt az ún. belly cargo kapacitás; a 330-ason összesen 3 700 tonnát szállítottak Budapestről/re; a tripla hetessel ugyanez járatonként 20-22 tonna lehet, akár több mint az eddigi duplája.

Arra a kérdésünkre, hogy nem tart-e attól a légitársaság, hogy a kapacitások ilyen mértékű növelésével túlkínálat keletkezik a point-to-point és az Öböl térségébe irányuló átszálló forgalomban, mind Horváth Gábor, mind pedig Theirry Aucoc nemmel válaszolt. Mint Aucoc kifejtette: társaságuk nem a tortát kívánja tovább szeletelni, hanem hozzátenni minőségi kínálatukkal. Aucoc felhívta a figyelmet: a világ lakosságának 80%-a él 8 órán belüli útra Dubajtól. Szintén felmerült a kérdés, hogy vajon csak azokon a napokon közlekedik-e a 777-es, amikor a foglalások mértéke is indokolja? „Minden nap a 777-es repül” - felelte Horváth Gábor. 


Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban

Rekordokat döntögető török tulajdonú lounge-nyitás Japánban 

A Turkish Airlines február 5-én megnyitotta az eddigi legnagyobb külföldi lounge-át a Narita Nemzetközi Repülőtéren.
MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi

MÁV: a használt mozdony is jobb, mint a semmi 

A MÁV-nak egyre sürgetőbbé vált az új flotta.
Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról

Itt az igazság a légifolyosókról és a szabad légtérhasználatról 

Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát.
Járatindítás két angliai célállomásra

Járatindítás két angliai célállomásra 

A Jet2.com új járatokat indít az East Midlands Repülőtérre és Newcastle-be.
Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben

Égbekiáltóan sok járatkésés és -törlés volt 2024-ben 

A Budapesti Békéltető Testülethez beadott kérelmek tekintetében kiugróan magas volt a járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos panaszok száma.
MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége!

MÁV: teljes névvel utazzon, különben nagy büntetés lehet a vége! 

Nagy felháborodást váltott ki a napokban az egyik internetes oldalon felröppent hír.
Hamarosan  változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen!

Hamarosan változik a ferihegyi reptér közlekedése – ne a megszokott rutin alapján vezessen! 

Nemcsak az autósok, hanem a busszal érkezők és azzal távozók is terelő útvonalon közlekednek.
Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”,  csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk

Ködös időben szállunk fel, incidens repülés közben, „lezuhanunk”, csúszdán menekülünk, sűrű füst- és tűzfelhőbe keveredünk 

A Wizz Air január 31-ére szóló meghívása alaposan felpörgette az adrenalinszintemet, elvégre nem minden nap zuhanhat le úgy az ember egy repülő fedélzetéről, hogy azt tuti túl is élje – FRISSÍTVE
Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken

Sztrájkok okozhatnak fennakadásokat az olasz repülőtereken  

2025. február 5-én, szerdán a poggyászkezelők tiltakozása miatt részleges sztrájkokra lehet számítani az olaszországi repülőtereken.
Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára

Spanyolország: új vasúti bérlet turisták számára 

 A bérlet többféle utazási lehetőségeket kínál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.