A 2024. július-szeptemberi időszakban a Turkish Airlines teljes bevételei az előző évhez képest 4,9 százalékkal, 6,6 milliárd USD-re nőttek, még a 2023-as év azonos időszakának magas bázishatása mellett is. Az utasforgalomból származó bevételek, amelyek a teljes forgalom 84 százalékát tették ki, 5,6 milliárd USD-re nőttek a távol-keleti régió erőteljes részesedésének köszönhetően.
Ugyanakkor a társaság harmadik negyedévi légi teherszállításból származó bevételei az előző évhez képest 47 százalékkal, 911 millió USD-re emelkedtek.
A Turkish Cargo 16,8 százalékkal növelte a szállított rakomány mennyiségét 2023 azonos időszakához képest, és a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) által közzétett adatok szerint szeptemberben 5,7 százalékos piaci részesedéssel a világ harmadik legnagyobb légi árufuvarozójává vált.
Az utasforgalmi egységek bevételeire nehezedő versenykényszer, valamint a globális inflációs környezet és a hajtóműproblémák költségekre gyakorolt negatív hatásai miatt a főtevékenységből származó eredmény 2024 harmadik negyedévében 1,3 milliárd USD volt.
A társaság EBITDAR eredménye 2,3 milliárd USD-t és 35,2 százalékos EBITDAR margint ért el, amely meghaladta mind a történelmi átlagot, mind a versenytársakét. A légitársaság hatékony és dinamikus portfóliókezelésének köszönhetően generált pénzügyi bevételek szintén kulcsszerepet játszottak a nettó nyereség támogatásában.
A légitársaság az év első kilenc hónapjában 9 százalékkal, 467-re növelte repülőgépeinek számát a repülőgépgyártásban tapasztalható kapacitáshiány ellenére.
A vállalat a 100 éves jubileumi stratégiája részeként 2033-ra 800 repülőgépre kívánja bővíteni flottáját.
A bővítés mellett a finanszírozási költségek és a devizakockázatok minimalizálását célzó diverzifikációs stratégiájának részeként a török légitársaság lett az első Kínán kívüli légitársaság, amely a harmadik negyedévben három Airbus A350-es repülőgép finanszírozását kínai jüanban teljesítette.
Ezenfelül a vállalat első alkalommal használt fel fenntarthatósághoz kötött hitelt két üzemanyagtakarékos A321-Neo repülőgépre, és ezzel jelezte belépését a fenntartható finanszírozásba. Az egész légiközlekedési ágazatban elért eredményeiről ismert vállalat innovatív finanszírozási struktúráival hívta fel magára a figyelmet, és három külön finanszírozási díjat kapott az Airline Economics-tól.