A BKV ellenőrök hozzáállása mindig is egy érézékeny kérdés volt a külföldeik számára. A nyelvismeret hiánya számos nézeteltérésre és a fővárossal kapcsolatos keserű vélemény megfogalmazására adott okot. Ezt kívánja enyhíteni valamennyire a BKK azzal, hogy nyelvileg igyekszik kicsit szintre hozni a menetjegyek érvényességét ellenörző alkalmazottait.
Vizézy meglátása szerint
a tömegközlekedés az, ami a főváros közszolgáltatásai közül a leginkább érinti a turistákat. Hogy kedvező kép alakuljon ki a turistában Budapestről, egyéb változtatásokra is szükség van a BKV háza táján néhány alapvető külföldi mondat elsajátításán túl. Ennek jegyében hozná létre a BKK információs pontjait, illetve javítana a metróállomásokat érintő tájékoztatás mértékén is. Mint Vitézy mondja a Deák téren a kisföldalattit kereső utas, rossz esetben simán elsétál az Oktogonig is, míg megtalálja azt. Hasonlóan zavaró a kitáblázottság hiánya a Ferenciek terén, ahol a három aluljáróból csupán egy az, ami valójában a metróhoz megy. Ez a három aluljáró részben megszűnik majd, ha a Budapest Szíve program keretében végzett munkálatok elérik a Kossuth Lajos utcát, mely - mint Vitézy fogalmaz - a város egyik szégyenfoltja, ahol felszámolásra kerül a '70-es évek autóközpontú városrendezése. A buszsávok az út közepén kapnak helyet, a Ferenciek tere és környéke megszépül, az aluljárókat pedig szintbeli, gyalogos átkelők váltják fel.
Változásra lehet számítani
a volt Roosevelt téren is. Tervek szerint a jövőben a Lánchidat csak déli irányból lehetne majd megközelíteni, míg a teret magát, a közepén elterülő zöld részt - melyet a Four Seasons építésekor táblán úgy hirdettek, hogy Európa legszebb tere épül itt -visszaadná azoknak, akiknek szánták, az embereknek. Északi irányba, az Akadémia utcán az Országház felé csak engedéllyel rendelkező forgalom haladhatna tovább.