Akik gyakran utaztak a British gépeivel, azok tudják: a légitársaság egyik vonzereje épp az volt, hogy a repülés előtti napon az internetes bejelentkezés során az ember maga jelölhette be, hova szeretne ülni, és nem kellett a repülőtéri pultnál könyörögni. Természetesen ez ingyen volt.
Azok a családok, akik szeretnének egymás mellett ülni, vagy azok, akik ablak melletti vagy folyosói helyet szeretnének valamilyen okból, azok bizony ezután fizethetnek. Nem is keveset: európai járatokon ez a “kiváltság” ezután személyenként tíz fontot kóstál, tengerentúli járatokon húszat. A vészkijáratnál lévő, nagyobb helyet jelentő ülésekért pedig akár ötven fontot is leszurkolhat, aki ehhez ragaszkodik.
Az utóbbi időben komoly anyagi gondokkal küzdő cég már közölte, hogy ezentúl reggel tíz óra után nem szolgál fel üdítőt és tízórait rövidebb európai járatain, és csökkentette a feladható poggyász súlyát is. A cég vezérigazgatója pedig korábban arra kérte munkatársait: dolgozzanak ingyen néhány napig, hogy ezzel is segítsék munkahelyük anyagi megerősödését. A British Airways tavaly több, mint 400 millió fontos veszteséget produkált, ezt kell valahogy ledolgoznia. (168 óra)