Óriásit bukhat a Ryanair egy bírósági döntés következtében

A légitársaságot akár 265 milliárd forintnak megfelelő összeg kifizetésére is kötelezheti a manchesteri bíróság, miután egy közel 10 órás késést követően kártérítést követel hat utasuk.

Az Európai Unió a fogyasztóvédelemre, ezen belül a légi utasok jogainak védelmére igen komoly gondot fordít, és irányelveinek betartását alkalmanként megköveteli. Így történt ez a Ryanair esetében is a manchesteri bíróságon, ugyanis a cég az EU-szabályt egyedien értékelve vonakodott kb. 610 millió font – közel 265 milliárd forint – kompenzációt kifizetni a 9 óra 50 perces késést elszenvedő utasainak, akik több mint két év elteltével folyamodtak a kártérítésükért.

A szállító szerint csak két éven belül tehették volna ezt meg, ezért a kérelmüket elutasították. Az utasok ezután ügyvédek útján a manchesteri bíróságra adták be keresetüket, és végül a perben az is rögzítést nyert, hogy egy EU jogszabály szerint bármilyen kártérítési panasz az eset megtörténte után nem kettő, hanem hat évig nyújtható be az illetékes légitársasághoz, a szükséges adatokkal és dokumentumokkal együtt. A légitársaság ezt köteles megvizsgálni, és ha bebizonyosodik a tény, valamint a cég mulasztása, akkor kártérítést kell fizetnie.

A bíróságon a cég jogi képviselője azzal védekezett, hogy túlzottan hosszú a határidő, és teljes bizonyossággal hat évre visszamenőleg már nem kereshetők vissza az okmányok, ezért nem is megbízható a helyzet kivizsgálása, valamint azzal, hogy az utasok a repülőjegy megvételével elfogadták a két év igénybejelentési határidőt. Továbbá erősen vitatta az utasok kártérítési igényének mértékét is. Hiszen akár műszaki, akár időjárási okról van szó, a légitársaság felelőssége nem áll arányban a kártérítés mértékével.

A vonatkozó bírósági ítélet, mely a hat Ryanair-utas keresete után született, példaértékű. Ugyanis 2008. március 6-án a spanyolországi Reusból Londonba tartó Ryanair-járat több mint három órát – pontosan 9 óra 50 percet – késett, nem időjárási és nem is műszaki okokból, hanem géphiány miatt. A bíróságra az utasok ügyvédje a panaszt 2014 januárjában adta be, az ítélet pedig az elmúlt héten már meg is született. A Ryanair már fellebbezett, de arra számít, hogy az eset kapcsán az utasok tömege fog élni a hatéves határidőn belüli bírósági eljárás lehetőségével és valóban nagyon komoly kártérítéseket kell majd a közeljövőben részükre kifizetni.


Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.
A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor

A magyar fiatalok ezt figyelik utazástervezéskor 

Szinte minden magyar fiatal bevet trükköket azért, hogy spóroljon a repülőjegyen.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.