A Reuters hírügynökség jelentése szerint az FAA felkérésére a kínai, az etióp, az európai, és az indonéz jogalkalmazókhoz további öt ország is csatlakozhat: Kanada, az Egyesült Arab Emírségek, Szingapúr, Ausztrália és Brazília részvételére is számítanak. Christopher Hart, az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) korábbi elnöke szerint szükség van effajta “globalizációra”, mivel ezek a repülőgépek a világ minden pontján közlekednek és egységes álláspontra van szükség. Hart emellett megjegyezte, hogy a jövőben már nem mechanikai, hanem inkább szoftveres és pilóta hiba okozhat majd tragédiákat.
Az FAA múlt héten jelentette be, hogy nemzetközi csapatot állít össze a MAX-ekkel kapcsolatos módosítások kivizsgálására. A típus földre parancsolása után Kína, Kanada és az Európai Unió légügyi szerve, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) még azt közölte, hogy saját vizsgálatot indít majd. A Boeing 737 MAX-okkal a legtöbb üzemeltető csak a nyár közepétől számol, a Southwest Airlines és a TUI is azt közölte, hogy várakozásaik szerint júliusnál korábban nem használhatják majd a gépeket.
A típust március 13-án parancsolták földre globálisan, miután fél éven belül két katasztrófában is érintett volt: októberben a Lion Air, március elején pedig az Ethiopian Airlines egy-egy MAX-8-asa zuhant le, a balesetekben az eddigi vizsgálati eredmények szerint közrejátszott az automata átesésgátló (MCAS) rendszer hibás működése.
Forrás: AIRportal.hu