Öt járattal tér vissza Budapestre a Ryanair

Az ír fapados légitársaság vezérigazgatója, a kőkemény tárgyalási stílusáról és botrányos kijelentéseiről is híres Michael O’leary személyesen jelentette be Budapesten, hogy öt járatot indít a Ryanair márciustól a Liszt Ferenc repülőtérről.

A járatindítást bejelentő sajtótájékoztató előtt Puskás Öcsi mezével ajándékozta meg az ír üzletembert Bánki Erik, az Országgyűlés Sport- és Turisztikai Bizottságának elnöke, amelyet O’Leary azon nyomban magára is öltött.

Piros mezben, kezében focilabdát forgatva, marketinges kolléganőjét leállítva O’Leary maga ismertette a Ryanair magyarországi visszatérésének részleteit.

A tájékoztatón elhangzott, hogy a legnagyobb forgalmú európai légitársaság (tavaly 75 millió utas, miközben a második helyezett Lufthansa csak 44 milliót, míg a harmadik easyjet 37 milliót szállított) 1400 útvonalon repül, 50 város között. Mindezek mellett a Ryanair a legpontosabb légitársaság címet is kiérdemelte.

Kivonulás után visszatérés

O’Leary szerint a lényeg, hogy „Olcsóbbak és pontosabbak vagyunk, mint bárki más.” A járatindításhoz csak a „gazdag” budapesti repülőtér üzemeltetőivel kellett megegyezniük.

A szerződés tető alá hozásában jelentős szerepet játszott a Magyar Turizmus Zrt. is: „A Magyar Turizmus Zrt fontos szerepet játszott abban, hogy visszajöttünk erre a picit drága repülőtérre” – fogalmazott O’Leary, aki az idén azt reméli, hogy idén 80 millió fölé megy forgalmuk, részben az új budapesti járatok jóvoltából.

Emlékezetes, hogy a Ryanair 2006 és 2010 között már repült Budapestre, utóbb azonban nem tudtak dűlőre jutni a reptér vezetésével az árakról, emiatt kivonultak.

O’Leary emlékeztetett arra, hogy 2008-ban volt a csúcs, amikor 0,4 milllió utasuk volt már Budapesten.

Március 12-én indulnak az új járatok a Liszt Ferenc repülőtérről öt városba: Bristol, Dublin, Birmingham, London (Stansted) és Bologna felé. Ez hetente összesen 80 járatot jelent. Indulásként egymillió repülőjegyet 9,99 euróért kínálnak mostantól.

Bánki Erik fontosnak tartotta megjegyezni, hogy most sikerült helyre hozni előző kormány hibáját, amely ahhoz vezetett, hogy kivonult a légitársaság.

Bánki szerint a Ryanair lépése előnyös számunkra, mivel az Európai Unióval és az IMF-fel folytatott tárgyalások során bizonyítja, hogy hazánk megállja a helyét a gazdasági válságban is. „Mindent megteszünk, hogy sikeres legyen” – tette hozzá és megemlítette, hogy egyedi adókedvezményt is sikerült kiharcolni a visszatéréshez a költségvetési vitában.

200 ezer plusz vendégéjszakát hozhat

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy 1,5 éve, amikor átvette a társaság irányítását, az elsődleges célja a Ryanair visszacsábítása volt. A számok is azt bizonyítják, hogy hiába csinálunk marketinget, ha nincs járat, nem tud annyi turista érkezni. Horváth elmondta, hogy 2000-ben 300 ezer angol vendégéjszakát regisztráltak a hazai szálláshelyek, ez a szám 2005-ben 830 ezerre nőtt, míg a Ryanair kivonulása után 2010-ben már csak 510 ezer volt a britek vendégéjszakáinak száma.

„200 ezer vendégéjszakát várunk pluszban az új járatoktól” – emelte ki Horváth, majd hozzátette, hogy közös marketinget végez a nemzeti turizmusmarketing szervezet Bolognában, a brit és az ír piacon a fapadossal. Erre az újjászervezett Légi Marketing Alap nyújt lehetőséget.

Hazánk számára kulcsfontosságúak ezek a járatok, mivel az Egyesült Királyság a harmadik, Olaszország pedig a negyedik legjelentősebb küldőpiacunk. Horváth Gergely reméli, hogy jövőre új járatok születését ünnepelhetjük.

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója így kommentálta az eseményt: ”Nagyon örülök, hogy ismét köszönthetjük a Ryanairt a Budapest Airport diszkont légitársaságainak körében. A repülőtér által hivatalosan meghirdetett kedvezmények valamennyi diszkont légitársaság számára egyformán rendelkezésre állnak, minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy a Ryanair a budapesti járatok újraindításáról döntött. Az MT Zrt.-vel közösen kidolgozott járatfejlesztési stratégiánk jól szolgálja a repülőtér, a légitársaságok és a magyar idegenforgalom érdekeit is.”

Akár 50 új járat is lehetne Budapestről?

O’Leary kiemelte, hogy céljuk meggyőzni a Budapest Airportot, hogy nőjenek együtt. „Segítsenek nekünk új járatokat nyitni, hiszen a következő évek során akár 25-50 vagy 100 járat is lehetne Budapestről.”

O’Leary kérdésre válaszolva megjegyezte, hogy tervezi, hogy egy kínai gyártótól vásárol repülőgépeket, de azok legkorábban 2016 körül állhatnak forgalomba. Azt is elmondta, hogy 2-3 éven belül nem indít transzatlanti járatot, mert nem lehet olcsón interkontinentális repülőgépet vásárolni a piacon az Öböl-térség kereslete miatt. A Ryanair számításai szerint az öt járat akár 200 új munkahelyet is teremthet a Budapest Airportnál.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.