Váradi József vezérigazgató elmondta, hogy folyamatosan figyelik a piaci lehetőségeket, és beszélt a flottafejlesztésről és a cég pénzügyeiről is.
Az Aviation Week videokonferenciáján a magyar hátterű légitársaság vezetője konkrét térségek említése nélkül azt mondta, elsősorban a kelet-közép-európai piacon vizsgálódnak, de Nyugat-Európa és a keleti régiók is érdekesek lehetnek a légicég számára az újraindulásnál.
A Wizz Air jelenleg 4-5 gépet, kapacitása 3 százalékát használja. Május elejére az aktív flotta aránya 10 százalékra emelkedik egyes bázisok megnyitásával, 2-3 hónap múlva pedig elérheti akár a 30 százalékot is. Ehhez azonban az is kell, hogy Európában koordinált legyen az országok lépése, mert jelenleg a kontinensen ahány ország, annyiféle megoldás van a járvány kezelésére.
Mint arról szakmai hírportál beszámolt, egy kérdésre válaszolva Váradi József arról is beszélt, hogy minden, már megrendelt gépüket szeretnék átvenni, de a lízingpiac és a gyártók is nehéz helyzetben vannak. A Wizz megrendelt gépeinek felére új lízingszerződést kellett kötni, alternatív megoldásokat kellett választani, de a következő egy évben várhatóan mind a 20 tervezett új Airbus A321neo megérkezik.
Váradi szerint először a fiatal turisták fognak visszatérni a piacra, az idősebb és üzleti utasok lesznek az utolsók, így aki utóbbi szegmensre alapozza a működését, annak nehéz pár hónapja lesz.
Forrás: AIRportal.hu