Pogány helyett Eszékre érkezhetnek a turisták

A horvátországi Eszékre rövidesen menetrend szerint érkeznek repülőgépek Németországból. Baranyai szakemberek, polgármesterek átcsalogatnák a turistákat.

A pogányi légikikötővel ellentétben a szomszédos eszéki reptér készen áll fapados járatok fogadására. A közelmúltan a megyei önkormányzat egyik szakbizottsága a horvátországi városban tanulmányozta a reptér működését. A látogatás apropóját az adta, hogy a Ryanair légitársaság bejelentette, menetrend szerint járatokat indítanak Eszékről Frankfurt-Hahn reptérre.

A napokban Pécsett egyeztettek a turizmusban érdekeltek arról, miképp csábíthatnák baranyai kiruccanásra az Eszékre érkezőket. Vétek Emi, a Pécs-Baranya Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke leszögezte: az Eszékre Németországból érkező járatokkal – mint ahogy a pogányi reptérrel kapcsolatban is –, felesleges a csodavárás. Sem Eszék, sem Baranya nem jelent olyan vonzerőt, amelytől önmagában látogatók tömegét várhatnánk. Éppen ezért csak a marketingeszközök hatékony használatával lehetne elérni, hogy a turisták átruccanjanak Baranyába.

– Annak is örülnénk, ha az első időszakban egy-egy mikrobuszt meg tudnánk tölteni olyan utasokkal, akik néhány napot Pécsett, vagy Baranyában töltenének – mondta a kamara alelnöke. A légitársaság weboldalán ötvenezer euróba kerülne a baranyai lehetőségeket feltüntető felület megvásárlása. Bédy István, Harkány polgármestere azonban úgy véli, nem pusztán a cég reklámlehetőségeivel lehet élni. Példaként említette, hogy a fürdőváros németországi testvérvárosában a már meglévő kapcsolataikat is felhasználják arra, hogy a köztudatban elterjesszék a járat létezését, valamint azt is, hogy Eszék és Harkány, illetve Baranya egyéb települései között nem jelentős a távolság. Úgy vélte, ha a dolog a gyakorlatban működőképesnek bizonyul, akkor van értelme jelentősebb összegeket reklámra költeni.

A szomszéd kifutója egy kilométerrel hosszabb

A pogányi reptér kifutójának – amely most 1500 méter hosszú, és 30 méter széles – meghosszabbítása nem pusztán a betoncsík megtoldását jelenti, mert a már meglévő pályát is meg kell erősíteni. A navigációs rendszer áthelyezésére ugyancsak szükség van. A reménybeli fejlesztést követően akár 200 személyes repülők is le tudnának szállni Pogányban. A reptéren fel tudják tankolni a gépeket, s olyan berendezések is rendelkezésre állnak, amelyek extrém időjárási körülmények között is lehetővé teszik a kifutó tisztítását. Az eszéki repülőtér kifutója 2500 méter hosszúságú, a betoncsík 45 méter széles. Az utasterminál alapterülete 1300 négyzetméter. Kapacitásának felső határa évente 120 ezer utas. A cargoterminál alapterülete 2400 négyzetméter, ez fedett raktárakat is magában foglal, és az áruk mozgatásához szükséges minden felszereléssel rendelkeznek. A létesítményhez kamionátrakó állomás is kapcsolódik. Parkolási szolgáltatást is kínálnak, négy közepes méretű légi jármű számára. (bama.hu)


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.