Pogány helyett Eszékre érkezhetnek a turisták

A horvátországi Eszékre rövidesen menetrend szerint érkeznek repülőgépek Németországból. Baranyai szakemberek, polgármesterek átcsalogatnák a turistákat.

A pogányi légikikötővel ellentétben a szomszédos eszéki reptér készen áll fapados járatok fogadására. A közelmúltan a megyei önkormányzat egyik szakbizottsága a horvátországi városban tanulmányozta a reptér működését. A látogatás apropóját az adta, hogy a Ryanair légitársaság bejelentette, menetrend szerint járatokat indítanak Eszékről Frankfurt-Hahn reptérre.

A napokban Pécsett egyeztettek a turizmusban érdekeltek arról, miképp csábíthatnák baranyai kiruccanásra az Eszékre érkezőket. Vétek Emi, a Pécs-Baranya Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke leszögezte: az Eszékre Németországból érkező járatokkal – mint ahogy a pogányi reptérrel kapcsolatban is –, felesleges a csodavárás. Sem Eszék, sem Baranya nem jelent olyan vonzerőt, amelytől önmagában látogatók tömegét várhatnánk. Éppen ezért csak a marketingeszközök hatékony használatával lehetne elérni, hogy a turisták átruccanjanak Baranyába.

– Annak is örülnénk, ha az első időszakban egy-egy mikrobuszt meg tudnánk tölteni olyan utasokkal, akik néhány napot Pécsett, vagy Baranyában töltenének – mondta a kamara alelnöke. A légitársaság weboldalán ötvenezer euróba kerülne a baranyai lehetőségeket feltüntető felület megvásárlása. Bédy István, Harkány polgármestere azonban úgy véli, nem pusztán a cég reklámlehetőségeivel lehet élni. Példaként említette, hogy a fürdőváros németországi testvérvárosában a már meglévő kapcsolataikat is felhasználják arra, hogy a köztudatban elterjesszék a járat létezését, valamint azt is, hogy Eszék és Harkány, illetve Baranya egyéb települései között nem jelentős a távolság. Úgy vélte, ha a dolog a gyakorlatban működőképesnek bizonyul, akkor van értelme jelentősebb összegeket reklámra költeni.

A szomszéd kifutója egy kilométerrel hosszabb

A pogányi reptér kifutójának – amely most 1500 méter hosszú, és 30 méter széles – meghosszabbítása nem pusztán a betoncsík megtoldását jelenti, mert a már meglévő pályát is meg kell erősíteni. A navigációs rendszer áthelyezésére ugyancsak szükség van. A reménybeli fejlesztést követően akár 200 személyes repülők is le tudnának szállni Pogányban. A reptéren fel tudják tankolni a gépeket, s olyan berendezések is rendelkezésre állnak, amelyek extrém időjárási körülmények között is lehetővé teszik a kifutó tisztítását. Az eszéki repülőtér kifutója 2500 méter hosszúságú, a betoncsík 45 méter széles. Az utasterminál alapterülete 1300 négyzetméter. Kapacitásának felső határa évente 120 ezer utas. A cargoterminál alapterülete 2400 négyzetméter, ez fedett raktárakat is magában foglal, és az áruk mozgatásához szükséges minden felszereléssel rendelkeznek. A létesítményhez kamionátrakó állomás is kapcsolódik. Parkolási szolgáltatást is kínálnak, négy közepes méretű légi jármű számára. (bama.hu)


Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz

Közvetlen légihíd Debrecenből a török és az albán tengerparthoz 

Nyáron már indulnak a közvetlen járatok.
Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál?

Most akkor van vagy nincs otthoni munkavégzés a MÁV-nál? 

Kisebb vita robbant ki ez ügyben a z érdekelt felek közt.
Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről

Évértékelő jelentés a lett légitársaság tavalyi eredményeiről 

Az airBaltic tavalyi évét jelentős növekedés, rekorderedmények, innovatív fejlesztések és megerősített globális jelenlét jellemezte.
Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér

Rekordévet zárt a dubaji nemzetközi repülőtér 

A nemzetközi utazások legforgalmasabb repülőtere, a dubaji nemzetközi repülőtér (DXB) 2024-ben rekordot döntött: 92,3 millió utas haladt át a termináljain – jelentették be a hatóságok csütörtökön.
Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE

Utasszállító repülőgép ütközött helikopterrel Washingtonnál – FRISSÍTVE 

Egy utasszállító repülőgép és egy katonai helikopter ütközött össze az amerikai főváros légterében. Nincs túlélője a tragédiának.
Hasított tavaly a BAHART

Hasított tavaly a BAHART 

Több mint 2,3 millióan utaztak 2024-ben a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) járatain, 178 ezerrel többen, mint a megelőző évben.
Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing

Megaveszteséggel zárta a tavalyi évet a Boeing  

Nem valószínű, hogy ennek ismeretében rekordösszegű prémiumokat osztanak szét a cég vezetői között. És az már most bizonyos, hogy idén jelentős átalakításokra is sor kerül.
Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között

Félretették a rossz viszonyt – újraindul a légiközlekedés India és Kína között 

Öt évnyi mosolyszünetet követően most kedvező fordulatot vett a két ország közti kapcsolat.
Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen

Fenntartható repülőgép-üzemanyag Ferihegyen 

Januártól már elérhető a fenntartható repülőgép-üzemanyag a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés

Szegedre szerdáig busszal mehet – szünetel a vonatközlekedés 

A MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a szegedi forgalomra, írták közleményükben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.