Pogány helyett Eszékre érkezhetnek a turisták

A horvátországi Eszékre rövidesen menetrend szerint érkeznek repülőgépek Németországból. Baranyai szakemberek, polgármesterek átcsalogatnák a turistákat.

A pogányi légikikötővel ellentétben a szomszédos eszéki reptér készen áll fapados járatok fogadására. A közelmúltan a megyei önkormányzat egyik szakbizottsága a horvátországi városban tanulmányozta a reptér működését. A látogatás apropóját az adta, hogy a Ryanair légitársaság bejelentette, menetrend szerint járatokat indítanak Eszékről Frankfurt-Hahn reptérre.

A napokban Pécsett egyeztettek a turizmusban érdekeltek arról, miképp csábíthatnák baranyai kiruccanásra az Eszékre érkezőket. Vétek Emi, a Pécs-Baranya Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke leszögezte: az Eszékre Németországból érkező járatokkal – mint ahogy a pogányi reptérrel kapcsolatban is –, felesleges a csodavárás. Sem Eszék, sem Baranya nem jelent olyan vonzerőt, amelytől önmagában látogatók tömegét várhatnánk. Éppen ezért csak a marketingeszközök hatékony használatával lehetne elérni, hogy a turisták átruccanjanak Baranyába.

– Annak is örülnénk, ha az első időszakban egy-egy mikrobuszt meg tudnánk tölteni olyan utasokkal, akik néhány napot Pécsett, vagy Baranyában töltenének – mondta a kamara alelnöke. A légitársaság weboldalán ötvenezer euróba kerülne a baranyai lehetőségeket feltüntető felület megvásárlása. Bédy István, Harkány polgármestere azonban úgy véli, nem pusztán a cég reklámlehetőségeivel lehet élni. Példaként említette, hogy a fürdőváros németországi testvérvárosában a már meglévő kapcsolataikat is felhasználják arra, hogy a köztudatban elterjesszék a járat létezését, valamint azt is, hogy Eszék és Harkány, illetve Baranya egyéb települései között nem jelentős a távolság. Úgy vélte, ha a dolog a gyakorlatban működőképesnek bizonyul, akkor van értelme jelentősebb összegeket reklámra költeni.

A szomszéd kifutója egy kilométerrel hosszabb

A pogányi reptér kifutójának – amely most 1500 méter hosszú, és 30 méter széles – meghosszabbítása nem pusztán a betoncsík megtoldását jelenti, mert a már meglévő pályát is meg kell erősíteni. A navigációs rendszer áthelyezésére ugyancsak szükség van. A reménybeli fejlesztést követően akár 200 személyes repülők is le tudnának szállni Pogányban. A reptéren fel tudják tankolni a gépeket, s olyan berendezések is rendelkezésre állnak, amelyek extrém időjárási körülmények között is lehetővé teszik a kifutó tisztítását. Az eszéki repülőtér kifutója 2500 méter hosszúságú, a betoncsík 45 méter széles. Az utasterminál alapterülete 1300 négyzetméter. Kapacitásának felső határa évente 120 ezer utas. A cargoterminál alapterülete 2400 négyzetméter, ez fedett raktárakat is magában foglal, és az áruk mozgatásához szükséges minden felszereléssel rendelkeznek. A létesítményhez kamionátrakó állomás is kapcsolódik. Parkolási szolgáltatást is kínálnak, négy közepes méretű légi jármű számára. (bama.hu)


Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná

Emirates éves riport: annál is sikeresebb, mint gondolná 

Megdöntötte saját rekordját az Emirates Group a 2024–2025-ös pénzügyi évben.
Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja

Mallorca a repülőjáratok korlátozását fontolgatja 

A korlátozás oka a húsvéti héten mért jelentős forgalomnövekedés.
Ismét robog a Jégmadár expressz

Ismét robog a Jégmadár expressz 

Május 18-tól ismét közlekedik a Jégmadár expresszvonat, amely közvetlen összeköttetést kínál Rákospalota-Újpestről a Velencei-tóhoz és a Balatonhoz.
WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés

WIZZ: Brassó-Budapest járatnövelés 

A repülőtér a Romániai Repülőterek Egyesülete által közölt januári statisztika szerint egy év alatt megduplázta utasainak számát.
Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér

Ünnepel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 

Éppen hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét, Magyarország kapuját.
Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában

Dubaj dübörög, és helyet kér magának a nyári desztinációk sorában 

Dubajról leginkább a téli napsütés, a tavaszi luxuspihenés vagy az őszi tökéletes kikapcsolódás jut eszünkbe – de ez hamarosan megváltozhat.
Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme

Budapest Airport vállalás – indul a zajvédelmi program következő üteme 

A Budapest Airport (BA) ezt a speciális programot az érintett kerületek és települések polgármestereivel konzultálva alakította ki.
IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom

IATA-jelentés: nőtt a globális utasforgalom  

Az április 30-án megjelent sajtóközlemény 2025. márciusi globális légiutasforgalom adatait ismerteti.
Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja

Ausztriában jön a Railjet vonatok új generációja 

A növekvő kereslet és a megváltozott utazási szokások miatt Ausztriában egyre nagyobb szerepet kapnak a fejlesztések.
Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen

Jemeni húszik: folytatjuk a támadást az izraeli légtér ellen 

Eddig huszonhét rakétát indítottak a húszik Izrael légtere ellen, és bejelentették, hogy folytatják a támadást.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.