Máris több légitársaság jelezte, bővítené járatainak számát, csakhogy a reptér kapacitása véges, a két terminál máris szűkösnek bizonyul.
Az ország nyugati régiójának legjelentősebb légi kikötőjének első terminálja 1964-ben épült, ezt 2002-ben felújították, majd 2004-ben átadták a második, Schengenre (is) szabott részt, ahol, kilenc kapun, óránkénti 800 fős kapacitással a külföldi járatok utasait fogadják.
Temesvár fontos ráhordó reptér volt a Malév számára is, ma már csak az Austrian Airlines gyűjti innen, főleg a tengeren túlra készülő utasokat, mellettük a Tarom, a WizzAir, a Carpatair és a Lufthansa száll le. Az ígéretek szerint június második felében a WizzAir, a zsúfoltság csökkentése érdekében Aradról is indít járatokat Milano-Bergamoba. Az Temesvár-Arad autópálya átadásával a két város közötti távolság „csökkent”, s ha 2013-ra elkészül az Nagylak-Arad sztrádaszakasz is, akkor, például, a szegedieknek is megéri majd Aradról vagy Temesvárról indulni. De azért is népszerű Temesvár, mert az európai célállomásokon kívül van járata Kisinyovba (Moldovai Köztársaság), és az ukrajnai Csernovitzba vagy Lvovba.
A temesvári Traian Vuia reptér hat év alatt megduplázta utasainak számát, 2005-ben még csak 611 705-en ültek itt repülőre, vagy szálltak le, 2010-ben meghaladták az egymilliót, az átlagos növekedési ütem, leszámítva a 2008-2009 recessziós esztendőket, megközelíti vagy meghaladja a 10-15 százalékot.