Rekordot döntött a budapesti cargoforgalom szeptemberben

2018-ban várható az új Cargo City átadása a Budapest Airport 2. Terminál melletti hatalmas fejlesztési területen, addig a jelenlegi kapacitások fejlesztése történik – közölte René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. A lépés szerinte azért is elkerülhetetlen, mert idén nagy mértékű növekedést tapasztaltak a légiáru-szállításban. Szárnyal a hagyományos légi teheráru, de a futárcégek által kezelt árumennyiség is rohamosan növekszik.

Szeptemberben először lépte át a havi 10 ezer tonnát a budapesti repülőtéren kezelt cargo áru mennyisége, ami több mint 33 %-os növekedés tavaly szeptemberhez képest. Idén várhatóan meghaladja majd a 100 ezer tonnát a ferihegyi cargo forgalom.

A növekedés mögött több tényező is áll. A Qatar Airways Cargo idén márciustól heti kétszer (most október 7. óta pedig már háromszor) közlekedő járata nagy lökést adott a forgalomnak, de a budapesti piacon jelenlévő két másik nagy cargo légitársaság, a Cargolux és a Turkish Cargo is jól teljesít. Szintén nagyon fontos szereplői a légiáru piacnak azok a légitársaságok, amelyek az utasszállító járatokon ún. belly cargo-t, vagyis a repülőgép rakterében a poggyászok mellett extra teherárut is szállítanak. Ilyen légitársaság az Emirates is, amely tavaly decemberben váltott nagyobb típusra a naponta közlekedő Dubaj-Budapest járatán. A Boeing 777-es repülőgép rakterébe pedig irányonként akár 20 tonna áru is pakolható. Az Air China pekingi járatain szeptemberben rekord mennyiségű belly cargo-t szállított, de ugyancsak sikeres volt teheráru szempontból az Air Canada Rouge transzatlanti járata Torontóba.

A forgalomnövekedés másik motorját a futárcégek jelentik, amik a Budapesten állomásozó repülőgépeikkel éjszaka repülnek ki megpakolva a nagy nyugat-európai elosztó központokba, majd hajnalban térnek vissza új áruval. A DHL, a TNT, az UPS és a FedEx hagyományosan nagy szeletét teszi ki a ferihegyi áruforgalomnak, a DHL ráadásul idén nyártól egy második napi járattal igyekszik kielégíteni a növekvő igényeket.

A bővülésnek köszönhetően minden eddiginél fontosabbá vált egy új, dedikált légiáru bázis, a fejlesztési tervekben Cargo City nevű létesítmény megépítése, ami a tervezés, a szükséges engedélyek megszerzése és az előkészületeket követően leghamarabb 2018-ra várható. „Jelenleg is keményen dolgozunk a Cargo City fejlesztés elindításán és tárgyalunk a potenciális bérlőkkel, akik két éven belül a jelenlegi létesítmények helyett egy minden igényt kielégítő, világszínvonalú légiáru központban kezdhetik meg a munkát.” – mondta René Droese.

Az ingatlangazdálkodási igazgató azt is hozzátette, hogy a Cargo City megépüléséig a jelenlegi infrastruktúrán hajtanak végre fejlesztéseket annak érdekében, hogy a repülőtér megfeleljen a növekvő igényeknek és a forgalom bővülésének. A legtöbb légiáru kiszolgálását végző Çelebi például a jelenleginél kétezer négyzetméterrel nagyobb raktárat vehet birtokba hamarosan, ahol jobb környezet és megnövelt cargo biztonsági ellenőrzési kapacitás is segíti a cargo export kezelést.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.