Repülne 99 euróért Dubajba?

Szerdán, a berlini ITB alkalmából megrendezett nemzetközi sajtótájékoztatón jelentette be a Lufthansa, hogy fapados leánya, a Eurowings megkezdte a jegyértékesítést hosszú távú járataira. Ezzel a Lufhansa-csoport belépett az Európából tengerentúlra repülő diszkont légitársaságok klubjába - is.

Szívünk szerint talán még kevesebbért is repülnénk, de mindennek van - alsó - határa, így a repülőjegyeknek is. Azaz biztos, hogy ennél olcsóbban nem fogja adni a Lufthansa-csoport régi/új fapadosa a Eurowings jegyet - egy útra, a Köln/Bonn reptéri bázisról.

A 2015/16-os téli menetrenddel induló járatok Dubajba, Bangkokba és Phuketre, Varaderóba, Bridgetown-ba és Punta Canába közlekednek majd a légitársaság Köln/Bonn bázisáról. A járatokat Airbus A330-200-asok repülik. A dolog érdekessége, hogy a gépeket - az első kettőt mindenképp a 2017 végéig tervezett 7 gépes széles törzsű flottából - a Lufthansa és a Turkish Airlines közös vállalata, a SunExpress Deutschland üzemelteti saját hajózó személyzetével.

A fapados elnevezés,

vagy amit a megjelöléshez társítunk, a Eurowings esetében kevésbé állja meg a helyét; inkább félfapados, akárcsak a többi olyan diszkont modellben üzemelő égi fuvaros, mely mögött egy erős full service anyacég áll. Vagy nem áll mögötte, de gyűjtő-elosztó bázisaira ráhord majd terít, mint például a Norwegian. A komfortfokozatok változatossága szintén nem a hagyományos fapados elrendezést követi, mivel a három tarifa osztálynak megfelelően három különböző kényelmi szintből választhatunk.

A címbeli 99 eurós, csupán egy ülést és egy kézipoggyász fedélzetre vitelét magában foglaló árért kapott ülés nem néz ki olyan rosszul, de hogy mégis kényelmesen érezzük magunkat mondjuk Varaderóig és egy zakó is beférjen egy maximum 23 kilós feladott poggyászba, már egy ötvenessel többet kell kicsengetni, ha az alapáraknál maradunk. Ez a „Smart” viteldíj, ahonnan egy nagyobb ugrás a „Best”, amit egy útra 399 euróért válthatunk meg, de ebben minden benne van. Még lounge-használat és a Lufthansa gépein tavalytól bevezetett Premium Economy ülések, akár kosárlabdásoknak is. A Eurowings A330-asának üléskiosztása szerint 21 prémium, 46 „Smart” és 243 „Basic” hely lesz. A hosszú távú járatokon a légitársaság várakozásai szerint jellemzően szabadidős utasok repülnek majd.

Ennél vegyesebb lesz a kép a Eurowings európai hálózatán. De menjünk vissza időben! A német Bild 2012 áprilisában szellőztette meg akkori értesülését a Eurowings és a Germanwings összevonásáról egy nagy, diszkont leányba. A Direct 4 you, majd Wings munkacímre hallgató projektek vége az lett, hogy ez egykori Germanwings anyacég Eurowings veszi át előbbi járatait, flottáját, tarifarendszerét és lesz a Lufthansa-csoport fapados márkája. Kérdésünkre, hogy miért nem a jóval nagyobb flottával illetve útvonal-hálózattal rendelkező Germanwings égisze alatt történt az összevonás, Martin Riecken, a Lufthansa-szóvivő azt felelte, hogy a költségeket a Eurowings esetében 40%-kal tudják lefaragni a Lufthansához képest, míg ugyanez a Germanwingsnél 20%.

A költséget csökkenti a személyzet racionálisabb bérezése mellett a flotta egységesítése. Míg hosszú távra csupa A330-as repül, addig az európai járatokat A320-asokkal oldják meg. Ehhez előbb le kell selejtezni a Eurowings 23 CRJ-900S típusát. A Germanwings gépeinek átvételével járó egységesítés 2017-ig vezényelnék le. Az első, új Eurowings festéssel repülő gép idén február elsején tette meg első útját Hamburgból Prágába.

Köln/Bonn mint központ

adja magát, hiszen a Germanwings első számú bázisa is. Ugyanakkor Észak-Rajna-Vesztfália, Belgium és Hollandia metszetében bizonyára megtalálják utasaikat a hosszú távú járatok. A Lufthansa nem aggódik a németországi leisure szegmenst kiszolgáló konkurenciák által feladott lecke miatt. Különösen, hogy a Eurowings hálózatát használva Európa egyéb régióiból is töltenék a járatokat. Sőt, ahogy a Germanwings, a Eurowings is elérhető a GDS-szolgáltatóknál. De - mint az elhangzott - a foglalások többségét közvetlen, saját online felületükön várják. Ha Magyarországról kacsingatnánk egy kedvezményesebbnek tűnő, egzotikus úti célra szóló repjegyre, akkor vennünk kell egy menettértit a Eurowings/Germanwings kölni járatára, egyet pedig a messzeségbe. Amennyiben nem a Ferihegy vonzáskörzetében élünk, indulhatunk Bécsből, ahol a Eurowings két A320-as géppel még idén megnyitja első, Németországon kívüli bázisát.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.