Részben visszajár a Malév-jegyek BSP-ben rekedt díja

A IATA köteles az ECTAA által indított perben résztvevő utazási irodáknak részlegesen visszatéríteni a le nem utazott jegyek árát. Ez a benyújtott igények és a rendelkezésre álló pénz összevetésével a kapott információ szerint 72%-os visszatérítést jelenthet majd - tájékoztatott kedden a MUISZ Légiközlekedési Bizottsága.

A napokban Hollandiában bírósági döntés született a több mint hat éve az IATA-nál levő MALÉV pénzek sorsáról.
A MALÉV 2012-es leállása sok nehézséget okozott az utazási irodáknak. A közvetlen anyagi veszteségen túl állni kellett utasaok rohamát is, akik a kifizetett, de le nem utazott jegyeik árát szerették volna visszakapni.

A MUISZ az első pillanattól kezdve következetesen képviselte az irodák érdekeit. Számos módon igyekezett bizonyítani, hogy a BSP-n keresztül kifizetett, de le nem repült jegyekkel el kell számolnia az IATA-nak, és visszatérítésre jogosultak.

A Szövetség sokáig közvetlenül tárgyalt a IATA képviselőivel, majd csatlakozott az ECTAA (Európai Utazási Irodák Szövetségeinek Ernyőszervezete) küzdelméhez, hiszen sok ország irodáit érinti az ügy.

„A IATA, bár elfogadta érvelésünket, nem tudott dönteni a pénzre igényt tartó több szereplő között. Ezért nem maradt más lehetősége az ECTAA-nak és pert indított” — idézi a MUISZ a közelmúltat.

A MUISZ többszöri felhívására sok magyar iroda csatlakozott a pertársasághoz. Az ECTAA-tól kapott legfrissebb információ szerint az illetékes holland bíróság elsőfokon úgy döntött, hogy az IATA köteles a perben résztvevő utazási irodáknak részlegesen visszatéríteni a le nem utazott jegyek árát.

Ez a benyújtott igények és a rendelkezésre álló pénz összevetésével a kapott információ szerint 72%-os visszatérítést jelenthet majd.

Azonban a Szövetség továbbra is lát a végkifejlet felől bizonytalanságot, mivel szerintük nem ismertek még az alábbi kérdésekre a válaszok:

A IATA elfogadja-e az elsőfokú döntést vagy fellebbez?

Fellebbez-e a többi érintett fél ?

Mikor utalja vissza a perben nyertes irodáknak a pénzt a IATA ?

Mekkora költséghányad terheli a visszatérítendő összeget?

Mi történik perközösséghez nem csatlakozott irodákkal?

Nekik is pereskedniük kell vagy a IATA belátja, hogy ennek nincs értelme?

„Mindezekre a kérdésekre várjuk még a válaszokat. Ezért Szövetségünk azt javasolja, hogy tagjaink a károsultakkal folytatott kommunikációban vegyék figyelembe a még sok ismeretlen tényezőt” — teszik hozzá.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.