Ryanair-vezér: az easyJetnek és a Wizz Airnek össze kellene olvadnia

Kérdés az, miért nem a saját háza táján seper, és nyilvánít ki ilyen mértékű megállapításokat?

A Ryanair légitársaság vezetője, Michael O'Leary szerint egyesülnie kellene a Wizz Airnek és az easyJetnek, mert enélkül mindkét céget más légitársaságok "szereznék meg", adja hírül a euronews.com portál.

O'Leary erről a Financial Times-nak beszélt. Mint elmondta, korábban ő is többször megpróbálkozott a Wizz Air felvásárlásával, de mostanra letett erről a szándékáról.

Az easyJet - a legnagyobb brit olcsójegyes légitársaság - a múlt héten hivatalosan bejelentette, hogy nem sokkal korábban előzetes felvásárlási célú megkeresést kapott. Hogy melyik cég kereste meg az easyJet vezetését, nem derült ki, de számos brit médiatársaság és lap - köztük a BBC és a Financial Times - az ügyet közelről ismerő illetékesekre hivatkozva olyan értesülést közölt, hogy a Wizz Air kereshette meg az easyJetet az átvételi ajánlattal. Az ajánlatot az easyJet vezetése visszautasította.

A brit légitársaság közlése szerint a vevőjelölt azóta jelezte, hogy immár nem érdeklődik az ügylet iránt.

A szétaprózódott európai piac nem fenntartható

Az írországi központú, Magyarországon is aktív Ryanair vezérigazgatója azonban a hétfői Financial Times-interjúban kijelentette: az easyJet és a Wizz Air vagy "összeolvad", vagy szükségszerűen más cégek "szerzik meg" a két céget, például a nagy nemzeti légitársaságok, köztük a British Airwayst birtokló IAG, a Lufthansa vagy az Air France.

- A repülési ágazatban konszolidációra van szükség és ez meg is fog történni. Ez elkerülhetetlen, különösen a koronavírus-járvány utáni kilábalás időszakában - mondta O'Leary, aki szerint a légitársaságoknak a puszta fennmaradásuk érdekében hatalmas méreteket kell ölteniük, mert a szétaprózódott európai piac hosszú távon fenntarthatatlan lesz.

A Financial Times kommentárja szerint az easyJettel az "ambiciózus" Wizz Air rögtön komoly jelenlétre tehetne szert Nyugat-Európában, ahol a cég - amely az elmúlt 15 évben hazai piacán, Kelet-Európában növekedett - lassú ütemben terjeszkedik.

A Ryanairhez hasonlóan azonban a Wizz Air is "félelmetesen erős" működési modellt épített ki azzal, hogy nagyon alacsonyan tartja működési költségeit. Ha a cég egyesül az easyJettel, az ügylet magasabb költségeket eredményezne, és drágább repülőterek használatával is járna. O'Leary szerint a kérdés az, hogy a Wizz Air javítaná-e az easyJet költségszerkezetét, "vagy az easyJet költségei rombolnák-e le a Wizz Air költségbázisát".

 

Forrás: Euronews


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.