Saját légitársaság nélkül maradt Ciprus

„A Cyprus Airways-nek semmi reális kilátása nem volt arra, hogy állami támogatások nélkül életképessé váljon” - írta az Európai Bizottság január 9-én, mintegy egyéves vizsgálatát lezáró döntésében. A Bizottság bő 65 millió eurónyi állami apanázs visszafizetésére kötelezte a 93,7%-ban állami tulajdonú céget, az pedig lehúzta a rolót, csődeljárást indított maga ellen.

A Cyprus Airways nehézségei a válságos 2009. évben kezdődtek, 2007-től kezdve azonban több ízben is kapott a vállalat állami apanázst, tőkeinjekciót.  2007-ben hagyott jóvá a Bizottság egy átszervezési segélycsomagot 95 millió euró értékben. 2012-ben Ciprus a légitársaságnak nyújtandó 73 millió eurónyi hitelről tett bejelentést az EU-nak. Ennek néhány részletét - 34,5 millió eurót - kötelezettségét megszegve azelőtt kifizette az állam a vállalatnak, hogy megvárta volna a Bizottság állami segítségre vonatkozó vizsgálatát. Ugyanebben az évben 31,3 milliós tőkeinjekciót ígértek a Cyprus Airways számára. A következő évben mintegy 103 millió euró adófizetői pénzt ment a nehézségei miatt a Heathrow-i slotjait is eladó légitársaság átszervezésére. A csomag részét képezte egyebek mellett a 31,3 milliós tőkeinjekció is. 2014 februárjában a Bizottság újabb vizsgálatot kezdeményezett, melynek során, közel egy évvel később arra jutott, hogy a Cyprus Airways a belé öntött állami milliók teremtette, az uniós szabályok szerint jogosulatlan versenyelőny ellenére sem képes a lábán önállóan megállni.

A 6 Airbus A320-asból álló flottával rendelkező Cyprus Airways megvételére tavaly nyáron többen is jelentkeztek, köztük a Ryanair és a görög Aegean is. Előbbi a csőd hírének hallatára rögtön a légitársaság segítségére is sietett, hogy kisegítse a Cyprus Airways összeomlása miatt pórul járt utasokat; nem ingyen. 


Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek

Milánó búcsút mond a papíralapú jegyeknek 

Az elektronikus kártya ugyanannyiba kerül majd, mint a korábbi jegy.
Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat

Átadták a Sopront északnyugat felől elkerülő utat 

Az elkerülő út 3,6 kilométer hosszú, és mostantól az Ágfalvi utat köti össze az M85-ös gyorsforgalmi úttal, közel az osztrák-magyar határhoz.
Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél

Fenntartható üzemanyag a Singapore Airlines gépeinél 

A Neste-től rendel fenntartható üzemanyagot a légitársaság.
Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését

Meghosszabbították a Liszt Ferenc Repülőtér minősítését 

A budapesti repülőtér a világ repülőterei között is egyedülálló ezen a téren.
Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál

Forgalomkorlátozások a Budavári Palotanegyednél és a Várkert Bazárnál 

Delegáció miatt ideiglenes korlátozások és lezárások.
Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.