Saját légitársaság nélkül maradt Ciprus

„A Cyprus Airways-nek semmi reális kilátása nem volt arra, hogy állami támogatások nélkül életképessé váljon” - írta az Európai Bizottság január 9-én, mintegy egyéves vizsgálatát lezáró döntésében. A Bizottság bő 65 millió eurónyi állami apanázs visszafizetésére kötelezte a 93,7%-ban állami tulajdonú céget, az pedig lehúzta a rolót, csődeljárást indított maga ellen.

A Cyprus Airways nehézségei a válságos 2009. évben kezdődtek, 2007-től kezdve azonban több ízben is kapott a vállalat állami apanázst, tőkeinjekciót.  2007-ben hagyott jóvá a Bizottság egy átszervezési segélycsomagot 95 millió euró értékben. 2012-ben Ciprus a légitársaságnak nyújtandó 73 millió eurónyi hitelről tett bejelentést az EU-nak. Ennek néhány részletét - 34,5 millió eurót - kötelezettségét megszegve azelőtt kifizette az állam a vállalatnak, hogy megvárta volna a Bizottság állami segítségre vonatkozó vizsgálatát. Ugyanebben az évben 31,3 milliós tőkeinjekciót ígértek a Cyprus Airways számára. A következő évben mintegy 103 millió euró adófizetői pénzt ment a nehézségei miatt a Heathrow-i slotjait is eladó légitársaság átszervezésére. A csomag részét képezte egyebek mellett a 31,3 milliós tőkeinjekció is. 2014 februárjában a Bizottság újabb vizsgálatot kezdeményezett, melynek során, közel egy évvel később arra jutott, hogy a Cyprus Airways a belé öntött állami milliók teremtette, az uniós szabályok szerint jogosulatlan versenyelőny ellenére sem képes a lábán önállóan megállni.

A 6 Airbus A320-asból álló flottával rendelkező Cyprus Airways megvételére tavaly nyáron többen is jelentkeztek, köztük a Ryanair és a görög Aegean is. Előbbi a csőd hírének hallatára rögtön a légitársaság segítségére is sietett, hogy kisegítse a Cyprus Airways összeomlása miatt pórul járt utasokat; nem ingyen. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.