A Cyprus Airways nehézségei a válságos 2009. évben kezdődtek, 2007-től kezdve azonban több ízben is kapott a vállalat állami apanázst, tőkeinjekciót. 2007-ben hagyott jóvá a Bizottság egy átszervezési segélycsomagot 95 millió euró értékben. 2012-ben Ciprus a légitársaságnak nyújtandó 73 millió eurónyi hitelről tett bejelentést az EU-nak. Ennek néhány részletét - 34,5 millió eurót - kötelezettségét megszegve azelőtt kifizette az állam a vállalatnak, hogy megvárta volna a Bizottság állami segítségre vonatkozó vizsgálatát. Ugyanebben az évben 31,3 milliós tőkeinjekciót ígértek a Cyprus Airways számára. A következő évben mintegy 103 millió euró adófizetői pénzt ment a nehézségei miatt a Heathrow-i slotjait is eladó légitársaság átszervezésére. A csomag részét képezte egyebek mellett a 31,3 milliós tőkeinjekció is. 2014 februárjában a Bizottság újabb vizsgálatot kezdeményezett, melynek során, közel egy évvel később arra jutott, hogy a Cyprus Airways a belé öntött állami milliók teremtette, az uniós szabályok szerint jogosulatlan versenyelőny ellenére sem képes a lábán önállóan megállni.
A 6 Airbus A320-asból álló flottával rendelkező Cyprus Airways megvételére tavaly nyáron többen is jelentkeztek, köztük a Ryanair és a görög Aegean is. Előbbi a csőd hírének hallatára rögtön a légitársaság segítségére is sietett, hogy kisegítse a Cyprus Airways összeomlása miatt pórul járt utasokat; nem ingyen.