Az Európa légi közlekedését megbénító vulkáni hamu koncentrációját Joachim Hunold vezérigazgató szerint csupán modellszámítások alapján prognosztizálják, meteorológiai ballont azonban nem küldtek fel a meteorológiai szolgáltatok. A légtér-zárlatot és annak meghosszabbításait a kritika szerint csupán a londoni meteorológiai központ vizsgálataira alapozva rendelik el.
A német repülésbiztonsági hivatal ugyanakkor tájékoztatott: a londoni központ adatai egész Európára kötelezőek, a légi közlekedés biztonsága pedig mindennél fontosabb.
A Lufthansa illetékesei szerint a tesztrepüléseket végző szakemberek vasárnapig nem találták a koncentrációt a légi forgalomra veszélyesnek.
Az Európa túlnyomó részét érintő légtérzárlatot nem tervezik feloldani addig, amíg a magassági szél iránya meg nem változik, illetve amíg az Eyjafjalla vulkán tevékenysége alább nem hagy.
A pénteken még összesen 120 millió euróra taksált légitársasági veszteség vasárnapra csak a német fuvarozóknál már 1 milliárd euróra duzzadt.