A panaszosok zöme a járatok törlése, késése és a feladott poggyászuk rossz félreirányítása miatt emelt kifogást
Az AUC szerint nehéz elérni, hogy az utasok az ilyen esetekben kártérítésben részesüljenek, mert a légitársaságok legtöbbször arra hivatkoznak, hogy a járatok késése "rendkívüli körülmények" miatt következett be, ez pedig mentesítő őket a kártérítési kötelezettség alól.
Sok panaszos azt is kifogásolta, hogy az utazásért fizetett árért nem kapta meg a légi társaság által nyújtott szolgáltatások kellő ellenértékét. A fogyasztóvédelmi szervezet az előző évi 60 helyett idén eddig 120 esetben harcolt ki kártérítést a légiutasok számára.
Az AUC vezetője szerint a jegyfoglalás új technológiai lehetőségei tovább növelik a problémák számát. Az online becsekkolás és a foglalások internetes módosítása elvileg több lehetőséget jelentene a fogyasztók számára, gyakorlatilag azonban ezzel több konfliktus adódik. (BBC News - VG Online)