Spórolás Austrian Airlines módra

Hogyan fordította 2011-ben még 59 millió eurós üzemi veszteségét nyereségbe 2013-ra az Austrian Airlines?

Röviden: ésszel. De nagyon nem is volt más lehetősége sógorék égi fuvarosának, mint gatyába rázni a céget, mivel a tulajdonos Lufthansa kiadta ukászba a nyereségtermelést hosszú évek gyengélkedését követően.

A bajok az 1957-ben alapított Austrian (AUA) háza táján a 2008-as válsággal indultak. Ebben az időszakban került a Lufthansa a képbe, de az AUA 2009-es felvásárlása sem segített. A veszteséges évekből kivezető utat a teljes átszervezésben találta meg a cég vezetése, melynek révén 220 millió euróval sikerült a cég eredményét javítani - tájékoztatott Jaan Albrecht vezérigazgató csütörtökön, a légitársaság Bécsben rendezett sajtótájékoztatóján.

A meggyőző eredményhez jelentős mértékben járult hozzá, hogy a járatok üzemeltetését a hajózó személyzettel együtt kiszervezte az AUA a 100%-os tulajdonában lévő, még 1999-ben felvásárolt Tyrolean Airways-be megszüntetve így a velük kötött kollektív szerződést. (Ennek legegyértelműbb jele az összes AUA-gépen olvasható "Operated by Tyrolean" felirat). Így megúszta a pilóták szerződésben foglalt automatikus béremelését, mely 2013-ban 8%-ot tett volna ki. A bérek ilyetén befagyasztása miatt többen is morogtak; végül 1900 főnyi hajózó ment bele, háromszázan mondtak fel.

További intézkedésként felszámolták a veszteséges járatokat. Ugyanakkor keményen rágyúr a jövőben az AUA hosszú távú hálózata fejlesztésére. Ennek ígéretes eredménye a az idén májusban indult, 90%-os kihasználtsággal közlekedő Chicago-i járata, mely jövőre az eddigi, heti 5 helyett mindennap repül. Jövőre indul  New York/Newark illetve Sanghaj. Jövő év nyarára újabb Boeing 777-essel egészül ki a cég 10 gépes - Boeing 777-ből és 767-ből álló - hosszú távú flottája. A „nagyvasak” kabinját 2013 augusztusára alakította át 90 millió eurós költséggel a légitáraság. Egyéb útvonalak esetében pedig kihasználják egyrészt a Lufthansa-csoportban rejlő lehetőségeket, másfelől a Star Alliance hálózatát. 

Hosszú távú forgalmát pedig a bécsi repülőtérrel együttműködésben gyűjtő-elosztó szerepének további erősítésével igyekszik minél többeknek eladni. Fenti szerepük erősítését pedig kelet felé nyitva képzelik el, melynek igen jó esélyekkel láthatnak neki, ha azt vesszük, hogy a Malév és Budapest mint hub eleste óta némi túlzással Moszkváig nincs olyan komoly átszálló reptér, mint a 22 milliós forgalmú Schwechat, mellyel szintén az átszervezés keretén belül új alapokra helyezték eddigi kapcsolatukat.

Az új 777-es beszerzése mellett megkezdték a flotta egységesítését, melynek első lépcsőjeként megszabadultak a Boeing 737-es típusoktól. Következő lépésként a 22 Fokker 70-es és 100-as megy a levesbe. Hogy helyükbe mi lép, még nem tudni, de mint azt Bécsben az osztrák légitársaság sajtóeseményén megtudtuk, az Airbus A319-ese, a regionális és belföldi járatokon jelenleg is használt Q400-asok, vagy a Bombardier CSeries típus jöhetnek szóba. Persze a flotta még így is tarka marad, de a korszerűbb gépek kisebb fogyasztása pozitívan hat az eredményekre.

A légitársasági értékesítők kreativitását dicséri a Smart Upgrade névre keresztel licitálás, mellyel az eladatlan business üléseket igyekszik értékesíteni. Megveszi az ember economyra a jegyet, majd licitálhat az üres business ülésekre. Hogy ki nyert, azt az indulás előtt 72 órával tudja meg.

 És, hogy mit hoz a jövő? A pénzügyek rendbetételét követően minél több utast. A vezérigazgató derülátását az utasok visszajelzésvel támasztja alá, mely szerint a Star Alliance légitársaságokkal kapcsolatos elégedettségi mutató alapján 4. lett a 27 tag között.


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.