Spórolás Austrian Airlines módra

Hogyan fordította 2011-ben még 59 millió eurós üzemi veszteségét nyereségbe 2013-ra az Austrian Airlines?

Röviden: ésszel. De nagyon nem is volt más lehetősége sógorék égi fuvarosának, mint gatyába rázni a céget, mivel a tulajdonos Lufthansa kiadta ukászba a nyereségtermelést hosszú évek gyengélkedését követően.

A bajok az 1957-ben alapított Austrian (AUA) háza táján a 2008-as válsággal indultak. Ebben az időszakban került a Lufthansa a képbe, de az AUA 2009-es felvásárlása sem segített. A veszteséges évekből kivezető utat a teljes átszervezésben találta meg a cég vezetése, melynek révén 220 millió euróval sikerült a cég eredményét javítani - tájékoztatott Jaan Albrecht vezérigazgató csütörtökön, a légitársaság Bécsben rendezett sajtótájékoztatóján.

A meggyőző eredményhez jelentős mértékben járult hozzá, hogy a járatok üzemeltetését a hajózó személyzettel együtt kiszervezte az AUA a 100%-os tulajdonában lévő, még 1999-ben felvásárolt Tyrolean Airways-be megszüntetve így a velük kötött kollektív szerződést. (Ennek legegyértelműbb jele az összes AUA-gépen olvasható "Operated by Tyrolean" felirat). Így megúszta a pilóták szerződésben foglalt automatikus béremelését, mely 2013-ban 8%-ot tett volna ki. A bérek ilyetén befagyasztása miatt többen is morogtak; végül 1900 főnyi hajózó ment bele, háromszázan mondtak fel.

További intézkedésként felszámolták a veszteséges járatokat. Ugyanakkor keményen rágyúr a jövőben az AUA hosszú távú hálózata fejlesztésére. Ennek ígéretes eredménye a az idén májusban indult, 90%-os kihasználtsággal közlekedő Chicago-i járata, mely jövőre az eddigi, heti 5 helyett mindennap repül. Jövőre indul  New York/Newark illetve Sanghaj. Jövő év nyarára újabb Boeing 777-essel egészül ki a cég 10 gépes - Boeing 777-ből és 767-ből álló - hosszú távú flottája. A „nagyvasak” kabinját 2013 augusztusára alakította át 90 millió eurós költséggel a légitáraság. Egyéb útvonalak esetében pedig kihasználják egyrészt a Lufthansa-csoportban rejlő lehetőségeket, másfelől a Star Alliance hálózatát. 

Hosszú távú forgalmát pedig a bécsi repülőtérrel együttműködésben gyűjtő-elosztó szerepének további erősítésével igyekszik minél többeknek eladni. Fenti szerepük erősítését pedig kelet felé nyitva képzelik el, melynek igen jó esélyekkel láthatnak neki, ha azt vesszük, hogy a Malév és Budapest mint hub eleste óta némi túlzással Moszkváig nincs olyan komoly átszálló reptér, mint a 22 milliós forgalmú Schwechat, mellyel szintén az átszervezés keretén belül új alapokra helyezték eddigi kapcsolatukat.

Az új 777-es beszerzése mellett megkezdték a flotta egységesítését, melynek első lépcsőjeként megszabadultak a Boeing 737-es típusoktól. Következő lépésként a 22 Fokker 70-es és 100-as megy a levesbe. Hogy helyükbe mi lép, még nem tudni, de mint azt Bécsben az osztrák légitársaság sajtóeseményén megtudtuk, az Airbus A319-ese, a regionális és belföldi járatokon jelenleg is használt Q400-asok, vagy a Bombardier CSeries típus jöhetnek szóba. Persze a flotta még így is tarka marad, de a korszerűbb gépek kisebb fogyasztása pozitívan hat az eredményekre.

A légitársasági értékesítők kreativitását dicséri a Smart Upgrade névre keresztel licitálás, mellyel az eladatlan business üléseket igyekszik értékesíteni. Megveszi az ember economyra a jegyet, majd licitálhat az üres business ülésekre. Hogy ki nyert, azt az indulás előtt 72 órával tudja meg.

 És, hogy mit hoz a jövő? A pénzügyek rendbetételét követően minél több utast. A vezérigazgató derülátását az utasok visszajelzésvel támasztja alá, mely szerint a Star Alliance légitársaságokkal kapcsolatos elégedettségi mutató alapján 4. lett a 27 tag között.


Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből

Indulnak az EL AL nemzetközi járatai Izraelből 

Íme, a részletek.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?
Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni

Nem lesz egyszerű elővárosi vonattal közlekedni 

Június 21-étől július 27-ig jelentősen változik a közlekedési rend az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalon a rákosrendezői állomáson pályafelújítása miatt.
Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.