Szájában a térde? Lehet, hogy még a nyakában is lesz?

Az AIRPortal csípte el az FAA, Szövetségi Légügyi Hatóság állásfoglalását, amit légitársaságokkal egyeztetve hozott meg a sokat vitatott, egyre szűkebbé váló üléstávolságról. E szerint nem biztonsági kérdés, nem lesz szükség minimális széktávolságot megállapítására.

A történet ott kezdődött, hogy az Egyesült Államokban régóta vita tárgyát képező, szűkülő, ülések közti távolság egy esete a bíróságig jutott. A “Légiutasok Jogai” fogyasztóvédelmi szervezet panasza nyitotta a sort. Állításuk szerint az átlagos székköz 35-ről (88,5 cm) 31 hüvelykre (78,7 cm) csökkent a turista oszályon, sőt, vannak légicégek, ahol mindössze 28 hüvelyk a széktávolság, a székek szélessége pedig a 2000-es évek eleji 18,5 hüvelykről (47 cm) 17 hüvelykre (43 cm) csökkent. 

A bíróság az FAA-hoz fordult, akik a bevezetőben idézett állásfoglalásig jutottak. Ezt azonban szakemberek - kabinberendező - bevonásával bonyolított vizsgálat előzte meg. Kíváncsiak voltak, hogy magas kihasználtság és bevétel érdekében eltűnő centik miatt akadozik-e a gépek vészhelyzet esetén történő evakuálása. Arra jutottak, hogy önmagában a székköz nem gyorsíja és nem is lassítja az utasok vészkijárathoz jutási idejét, legfeljebb a folyosó szélesség tudja ezt befolyásolni.

A portál az ATW Online-t idézi, mely szerint az Airbus, Boeing és Embraer gyártók által szimulált kimenekítési eljárások során kicsi sorbanállással, 71 centis üléstáv és 40 centis ülésszélesség mellett sikeres volt a kiürítés.

Vonatkoznak az ülésekre egyéb, deformációra, terhelésbírásra vonatkozó előírások, ami miatt az FAA kizártnak tartja, hogy 66 centi alá zsugorodjon a sorok közti távolság.

A témával részletesen foglalkozunk a Turizmus & Vendég júniusi számában. Előfizetett már?


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.