A Népszabadság Online híre alapján megkerestük Farkas Attilát, a Travel Service ügyvezető igazgatóját, aki megerősítette a lap azon értesüléseit, miszerint "Bangkok, Phuket, Las Palmas és Tenerife felé ezután önállóan, közvetlenül az utasoknak árul jegyeket a Travel Service, s kihagyja az utazási irodákat".
Farkas Attila kérdésünkre elmondta, hogy a közvetlen értékesítés kezdetben az idei téli időszakra vonatkozik a fenti útvonalakon, de amennyiben a modell beválik, a jövőben is folytatják. Az ügyvezető az okok közt megemlítette, hogy a magyar utazási irodák nem tartják magukat a megállapodásokhoz. Konkrétumokat nem mondott, azt azonban elárulta, hogy késedelmesen, vagy ki sem fizetett számlákról nincs szó, mivel a gépek előre ki lettek fizetve. Elmondta: cégének is haladni kell az idővel, alkalmazkodni ahhoz, hogy az internet terjedésével az utazók sokszor kihagyják az utazásszervezőt és maguk állítják össze útjukat.
Farkas Attila ugyanakkor nem zárja ki annak lehetőségét, hogy az utazásszervezők továbbra is értékesítsék a helyeket a kérdéses útvonalon, de hogy milyen arányban alakul majd a közvetlen illetve az irodákon keresztüli értékesítés, még nem tudni. Úgy véli, a jövőben az utas jár jól azzal, hogy a szerinte nem kis árrés, melyet eddig az irodák tettek zsebre, az utasnál marad.
Érdeklődésünkre, hogy a Travel Service előzetesen tájékoztatta-e az utazásszervezőket, Farkas Attila elmondta: csütörtök esti döntésről van szó, így még nem közölték az irodákkal a közvetlen értékesítés bevezetését. A jegyeket a Travel Service fapados cégén, a Smart Wings-en keresztül fogja értékesíteni. Bangkok, Phuket, Las Palmas és Tenerife felé ezután önállóan, közvetlenül az utasoknak árul jegyeket a Travel Service.
(Népszabadság online / turizmusonline.hu)