Az utazási irodák ilyen ajánlatai között szerepel például étel- és bor-kóstolás a Dominikai Köztársaságban, röplabdázás Floridában, Zumba fitnesz, vagy zenei fesztiválon való részvétel Mexikóban.
Egy ilyen út valóban egy bizonyos érdeklődési körre szakosított hét - hangoztatja Kate Moeller, a Club Med utazási irodától, amely a passzió turizmus egyik avatott szervezője.
A cég az idegenforgalom lanyhább időszakaiban, tavasszal és ősszel szervezi passzió-heteinek többségét. Akkor csináljuk, amikor az emberek kevésbé hajlamosak az utazásra. Ez az az időszak, amikor az utazók a legjobb ajánlatokat kaphatják - hangsúlyozta Moeller.
A jelek szerint az utazási iroda figyelmét semmilyen érdeklődési kör nem kerüli el. Nemrég egyhetes utat szerveztek étel-bloggereknek Mexikóba. Az erre jelentkezők találkozhattak különféle étel témájú blogok íróival és szemináriumokon vehettek részt.
A tengeri passzió-utak részaránya is folyamatosan növekszik a csoportos utazásokban a Cruise Lines International Association, a tengeri üdülőhajók szövetsége szerint.
Népszerűek a többnemzedékes utazások, az étellel és a borral kapcsolatos tengeri utak, a házasságkötési és nászút célúak. Kisebb hajók esetében nem szokatlan, hogy egyetlen passzió-csoport vesz bérbe egy egész hajót és tervezi meg szakosított programját. (MTI)