A legtöbb utaskísérő nem bánja, ha az osztályán belül máshová szeretne ülni az utas, de akadnak helyek, ahová nem mindig engednek. Ilyen például a vészkijárat sora. Sokan azért vágynak oda, mert extra hely jut a lábaknak. Mások azonban ezért előre fizetnek. Így nem túl igazságos odaengedni a potyázókat. Ezért sok utaskísérő csak akkor engedi átkéredzkedni az utast, ha senki nem ül abban a sorban - írja a bbc.com.
És mi van akkor, ha a turista osztályra fizető utas a business class szolgáltatásai után ácsingózik? Ott ugyanez a helyzet. Valaki kemény pénzeket fizet a kiemelt bánásmódért, ezért nem fair, hogy egy agilisabb utasnak a turistán, ingyen az ölébe hulljon a prémium étkezés, az extra komfort és a számos plusz szolgáltatás. Úgyhogy számukra a legtöbbször az a válasz, hogy nincsen hely az üzleti osztályon. Upgrade-elni azonban mégis szoktak utasokat többnyire még a beszállás előtt: a törzsutasokat vagy azokat, akik elfogadták, hogy a túltöltés miatt eggyel későbbi géppel induljanak.
Az utasok nem is gondolnák, hogy a repülőn mennyire fontos jól elosztani a súlyokat, ez az ülőhelyekre és a csomagokra egyaránt vonatkozik, hiszen ki kell egyensúlyozni a szárnyakat mint egy vízszintesen álló mérleghintát. Minél kisebb a gép, annál fontosabb, hogy ne mászkáljanak el a helyükről az utasok más ülésekre. Az egykori steward szerint a legjobb mód és időpont a hely csereberére online, mielőtt kiérnénk a reptérre, vagy a jegykezelés és az útlevélellenőrzés illetve a beszállás közötti időszak. De ha van lehetőség átülni, beszállás után kedvesen és nem követelőzve is megkérhetjük az utaskísérőket, és ezzel legtöbbször meglágyítjuk a szívét.
Forrás: Turizmus Online