Az El Al légitársaság az év vége alkalmából repülőgépes szimulátorozásra hívta üzleti partnereit. Az utazási irodák, a média képviselői, valamint olyan hírességek, mint Székhelyi József, a budapesti belvárosban a PremiAir Simulationnál kipróbálhatták, milyen érzés egy Boeing 737-est vezetni.
Főszerkesztőnk is kezébe vette a képzeletbeli repülőgép irányítását, sőt a fel- és leszállást is gyakorolhatta a teljesen élethűen berendezett szimulátorban. Ráadásként Váradi János, El Al-képviseletvezető kérésére magára is öltötte az izraeli légitársaság pilótáinak tányérsapkáját és zakóját.
Az izgalmas játék után azt is megtudtuk Váradi Jánostól, hogy a légitársaság az idén is nyereséges évet zár. Tavaly 107 millió eurós profitot értek el, az idén pedig az első háromnegyedév folyamán 80 millió euró volt ez az összeg. Annak ellenére stabilan nyereséges a társaság, hogy az idén sok gépet voltak kénytelenek lízingelni az utasigények növekedése miatt. Közben érkeznek már a flottába a korábban megrendelt új repülőgépek is: tavaly álltak forgalomba az első Boeing 737-900-asok, jövőre pedig jönnek a Dreamlinerek.
A Budapest – Tel-Aviv útvonalon 90%-os kihasználtsággal közlekedik a napi két járat, ugyanakkor az utasok jelentős része izraeli turista. A magyar turistaforgalom négyévi növekedés után az idén stagnál – tudtuk meg Váradi Jánostól. A forgalom növekedésének a kapacitások szűkössége szab gátat. Nem csupán gépből, hanem repülő személyzetből, főleg pilótákból van hiány, nemcsak az izraeli légitársaságnál, hanem máshol is.
A forgalom alakulására azonban nem lehet panasz, különösen most év végén, amikor – véletlen együttállásként – éppen karácsonyra esik a hanuka ünnepe, illetve fordítva, ezért az idén HanuKarácsonyt ünnepelhetünk.