Január 1-jén lép hatályba Szlovákiában a SkyToll társaság által üzemeltetett elektronikus útdíjrendszer - írja [1] a pozsonyi Új Szó. Vámot minden 3,5 tonnánál nehezebb gépkocsinak fizetnie kell az autópályák, gyorsforgalmi- és az első osztályú utak használatáért – ez utóbbiért egyébként az Európai Unió területén csak Szlovákiában kell fizetni. A szlovák fuvarozók szerint a rendszer túl drága, a minisztériumra gyakorolt nyomással viszont csak annyit értek el, hogy az útvám árát az előkészületek során 2007-ben 20 százalékkal csökkentették. A pozsonyi lap azt írja, hogy a megnövekedett útdíj - szlovák szóhasználattal útvám - így is tönkreteszi a kisebb fuvarozókat. Míg például eddig egy 12 tonnás kamionra, amely egész évben csak Pozsony és Zsolna között közlekedett rendszeresen, 907 eurós éves matricát kellett venni, addig januártól az éves kiadások a 16 000 eurót is meghaladhatják. hirdetés Az Új Szó szerint annak, hogy tizenhatszorosára, több mint évi négymillió forintnyira nő az útdíj használata, egyértelmű lesz a hatása: a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni. Miskolcnál felhajthat az autópályára, amelyről csak Németországban kell lejönnie. Egy kassai kamionnak még Pozsonyba menni is olcsóbb lesz Budapesten át – mondta a lapnak Halabrín. Azt egyelőre nem tudták felbecsülni, Szlovákiában milyen áremelkedésekhez, Magyarországon milyen forgalomnövekedéshez vezethet az elektronikus útdíj bevezetése. Az biztos, hogy minden drágulni fog, mert az útdíj emelése - illetve a magyarországi kerülő többletköltsége - a szolgáltatások és a termékek árában fog lecsapódni. (Index)
Szlovákia magyar utakra űzi a kamionokat
Egyre biztosabb, hogy általános drágulást eredményez az elektronikus útvám bevezetése – mondja Peter Halabrín, a szlovákiai fuvarozókat tömörítő szervezet igazgatója. Azoknak a fuvarozóknak, akik nem mennek tönkre a magas útvám miatt, két lehetőségük lesz: vagy Magyarországon keresztül fognak szállítani, például Kassáról Pozsonyba, vagy jelentősen emelik az árakat.

Elindult a dunai hajózási szezon
Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit
A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok
2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.

Jönnek az új Bubik
Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt
A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS
Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!
Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba
Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.

Exkluzív díjátadó a Duna-parton
Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút
Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.