Január 1-jén lép hatályba Szlovákiában a SkyToll társaság által üzemeltetett elektronikus útdíjrendszer - írja [1] a pozsonyi Új Szó. Vámot minden 3,5 tonnánál nehezebb gépkocsinak fizetnie kell az autópályák, gyorsforgalmi- és az első osztályú utak használatáért – ez utóbbiért egyébként az Európai Unió területén csak Szlovákiában kell fizetni. A szlovák fuvarozók szerint a rendszer túl drága, a minisztériumra gyakorolt nyomással viszont csak annyit értek el, hogy az útvám árát az előkészületek során 2007-ben 20 százalékkal csökkentették. A pozsonyi lap azt írja, hogy a megnövekedett útdíj - szlovák szóhasználattal útvám - így is tönkreteszi a kisebb fuvarozókat. Míg például eddig egy 12 tonnás kamionra, amely egész évben csak Pozsony és Zsolna között közlekedett rendszeresen, 907 eurós éves matricát kellett venni, addig januártól az éves kiadások a 16 000 eurót is meghaladhatják. hirdetés Az Új Szó szerint annak, hogy tizenhatszorosára, több mint évi négymillió forintnyira nő az útdíj használata, egyértelmű lesz a hatása: a Kassáról induló kamionok Magyarországon át fognak Csehországba vagy Németországba menni. Miskolcnál felhajthat az autópályára, amelyről csak Németországban kell lejönnie. Egy kassai kamionnak még Pozsonyba menni is olcsóbb lesz Budapesten át – mondta a lapnak Halabrín. Azt egyelőre nem tudták felbecsülni, Szlovákiában milyen áremelkedésekhez, Magyarországon milyen forgalomnövekedéshez vezethet az elektronikus útdíj bevezetése. Az biztos, hogy minden drágulni fog, mert az útdíj emelése - illetve a magyarországi kerülő többletköltsége - a szolgáltatások és a termékek árában fog lecsapódni. (Index)
Szlovákia magyar utakra űzi a kamionokat
Egyre biztosabb, hogy általános drágulást eredményez az elektronikus útvám bevezetése – mondja Peter Halabrín, a szlovákiai fuvarozókat tömörítő szervezet igazgatója. Azoknak a fuvarozóknak, akik nem mennek tönkre a magas útvám miatt, két lehetőségük lesz: vagy Magyarországon keresztül fognak szállítani, például Kassáról Pozsonyba, vagy jelentősen emelik az árakat.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera
2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában
A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál
Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében
Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről
Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről
A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.

Új kompjárat Málta és Szicília között
Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta
A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV
Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.