A hétfő reggeli londoni járatok még rendben elindultak, de keddtől várhatóan csak a 13.30-kor és a 18.55-kor induló gépek szállnak fel Feihegyről. A BA magyarországi szóvivője, Náray Vilmos elmondta: a légitársaság célja, hogy a sztrájk alatt európai járatai 50 százalékát. míg a tengeren túli járatoknak pedig a 60 százalékát közlekedtesse. Így összességében naponta közel 60 ezer utast tud a BA elszállítani. Ez a normál utasszám 70 százaléka.
A BA légi utaskísérői azután kezdtek ötnapos sztrájkba, hogy nem született megállapodás szombaton a szakszervezet és a vállalatvezetés között. A brit légitársaság 13 ezer légi utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet vasárnap közölte a BBC-vel: hétfőn a terveknek megfelelően megkezdődik a sztrájk, mely május 28-án zárul.
A szakszervezet már korábban jelezte: amennyiben nem sikerül a vitás kérdésekben megállapodni a vállalat vezetésével, a sztrájk elhúzódhat. Így akár május 30-tól június 3-ig és június 5-től június 9-ig is lehet sztrájkra számítani. A BA utaskísérői márciusban már szintén éltek a munkabeszüntetés lehetőségével, mely először három, majd négy napig tartott.
A hónapok óta húzódó munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő BA vezetése - drasztikus takarékossági program keretében - tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát. A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített a személyzetre, előzetes konzultáció nélkül.
A BA a vállalat pénteki közlése szerint eddigi legrosszabb üzleti évét zárta március végével, részben a márciusi sztrájkok miatt. A légitársaság adózás előtti vesztesége 531 millió font (762 millió dollár) lett, ami a legnagyobb a cég 1987. évi magánosítása óta.