Sztrájk miatt csak napi két járat Londonba

A British Airways (BA) hétfőn kezdődött, ötnaposra tervezett sztrájkja miatt a szokásos napi négy járat helyett csak kettő közlekedik Budapest és London között - adta hírül az MTI.

A hétfő reggeli londoni járatok még rendben elindultak, de keddtől várhatóan csak a 13.30-kor és a 18.55-kor induló gépek szállnak fel Feihegyről.
 A BA magyarországi szóvivője, Náray Vilmos  elmondta: a légitársaság célja, hogy a sztrájk alatt európai járatai 50 százalékát. míg a tengeren túli járatoknak pedig a 60 százalékát közlekedtesse. Így összességében naponta közel 60 ezer utast tud a BA elszállítani. Ez a normál utasszám 70 százaléka.
    

A BA légi utaskísérői azután kezdtek ötnapos sztrájkba, hogy nem született megállapodás szombaton a szakszervezet és a vállalatvezetés között.
  A brit légitársaság 13 ezer légi utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet vasárnap közölte a BBC-vel: hétfőn a terveknek megfelelően megkezdődik a sztrájk, mely május 28-án zárul.
    

A szakszervezet már korábban jelezte: amennyiben nem sikerül a vitás kérdésekben megállapodni a vállalat vezetésével, a sztrájk elhúzódhat. Így akár május 30-tól június 3-ig és június 5-től június 9-ig is lehet sztrájkra számítani. A BA utaskísérői márciusban már szintén éltek a munkabeszüntetés lehetőségével, mely először három, majd négy napig tartott.
    

A hónapok óta húzódó munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő BA vezetése - drasztikus takarékossági program keretében - tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát. A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített a személyzetre, előzetes konzultáció nélkül.
    

A BA a vállalat pénteki közlése szerint eddigi legrosszabb üzleti évét zárta március végével, részben a márciusi sztrájkok miatt.  A légitársaság adózás előtti vesztesége 531 millió font (762 millió dollár) lett, ami a legnagyobb a cég 1987. évi magánosítása óta.



Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.