Előző nap több mint száz taxis gyűlt össze a fővárosi Hősök terén, majd járműveikkel a Főpolgármesteri Hivatal elé vonultak, ahol petíciót adtak át a fővárosi taxirendszer reformját és a Liszt Ferenc repülőtéri taxidrosztok helyzetének megoldását követelve.
Metál Zoltán, a megmozdulást szervező Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke az MTI-nek a felvonulás előtt azt mondta: azt követelik, hogy 72 órán belül kezdődjenek tárgyalások az átfogó budapesti taxis reform megvalósításáról, amely érinti a rögzített hatósági ár bevezetését, a taximegállóhelyek számához és Budapest népességéhez illeszthetően a létszám korlátozását, a piac védelmét, valamint a hatékony ellenőrzések bevezetését is.
A kamara székházában csütörtökön tartott egyeztetésen a Fővárosi Önkormányzat, az OTSZ, a Taxis Fuvarszervező Társaságok Szövetsége, valamint a BKIK képviselői vettek részt. Mint írták, az értekezlet, "bár heves viták mellett zajlott, de alapvetően konstruktívnak volt mondható".
A közlemény szerint az egyeztetések első fordulójában először a megvitatandó témákat, a további résztvevők körét és az egyeztetések időpontját tisztázták. Az egyeztetésen a jelenlévők egyetértettek abban, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak nagyobb szerepet kell kapnia és vállalnia a készülő személyszállítási törvény keretein belül. Továbbá legyen lehetősége, hogy esetenként eltérhessen az országos szabályozási keretektől - emelték ki.
A petíciót benyújtók kérésének megfelelően napirendre került a "repülőtéri taxi forgalmi viszonyok újraszabályozása" is. E tekintetben az álláspontok közeledtek, ezért pénteken a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel kapcsolatos egyeztetést az érdekképviseletekkel és a fuvarszervező társaságok bevonásával tartják meg - tették hozzá.
Az egyeztetések a tervek szerint jövő hét szerdán folytatódnak a taxizással kapcsolatos kormányrendelet-tervezet megvitatásával - írta a BKIK.
A Fővárosi Közgyűlés május 25-i ülésén döntött arról, hogy újabb öt évre szerződést kötnek a Budapest Airporttal (BA) a repülőtéri taxidrosztok üzemeltetéséről. A reptér üzemeltetőjének azonban számos fejlesztést meg kell valósítania, korszerűsítenie kell a közösségi közlekedés utastájékoztató rendszerét, információs pultot és BKV-s jegykiadó automatákat kell üzemeltetnie.
Az OTSZ május 30-án a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mert szerintük versenyhátrányba hozták a taxisokat, mivel csak a BA Zrt.-vel szerződött társaság, a Főtaxi kapott behajtási engedélyt a reptér érkezési oldalára.
Forrás: MTI