Technológia, testreszabás és big data: a jövő útja a Lufthansanál

Tévedünk, ha azt gondoljuk: a Lufthansa hátradől és szüreteli a kabinátalakításba fektetett euró milliárdok gyümölcseit. A folytatásban azért ruház be jelentős összegeket, hogy - mint azt Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke megfogalmazta - „bárhova is menjen az utas, mindenhol ott kívánunk lenni, hogy élménnyé tegyük az utazást”. Az ottlét alappillérei az okos telefon, tablet, laptop, applikációk. A testreszabásról internetes aktivitásunk nyoma, a big data gondoskodik.

A Lufthansa legutóbbi fedélzeti magazinjában szúrhatta ki az olvasó Carsten Spohr vezérigazgató beköszöntőjében, hogy a repülés alatt összeállított bevásárló listán szereplő árukat a légitársaság hazaérkezésünkig akár ki is szállíttatja. A virtuális szupermarket már a jelen - derült ki Heike Birlenbach szavaiból Berlinben, az ITB előestéjén, egy sajtóvacsorán.

Az égi bevásárlással kezdetben a Frankfurtba érkezők üres hűtőjét tölti fel a légitársaság és a repteret üzemeltető FraPort. De még mielőtt a gépen azon agyalnánk, hogy miből főzünk a földön vacsorát, megvesszük a jegyünket, melynek foglalása szintén személyre szabottan történik. Ha például notórius farokrészbe, ablak mellé ülők vagyunk, a weboldal ennél a pontnál ilyesmi helyet fog dobni. Helyszínalapú digi-szolgáltatásaik teszt terepe a müncheni reptér, ahol a business lounge környékén kószáló economy utas egyszer csak kap egy üzenetet készülékére, hogy alig több mint 20 euróért maga is betérhet a váróba. Az applikációk egyéb, az utas környezetében lévő szolgáltatásokra is felhívják a figyelmet.

Poggyász, wifi és google

Már a jelen, de még próbaüzem alatt áll, hogy kütyünkön nyomon követhető poggyászunk útja. A mobil beszállókártyán lévő hivatkozással nem csak azt tudjuk hogy a Frankfurtból Panamába továbbindult gépen rajta van-e a Ferihegyen feladott koffer, de azt is, hogy a célreptéren, mikor, melyik csomagszállító szalagon bukkan elő. Ha mégsem, még útközben kiderül, hogy a bőrönd Peking felé tart. A szolgáltatást németországi és milánói debütálást követően kiterjesztik a teljes hálózatra.

Hamarosan megkezdődik a teljes flotta wifivel történő ellátása, vagyis az európai járatokon is elérhető lesz. Még nem ingyenesen; a 24 órás díj 17 euróba kerül majd. Tovább csökkenhet az ár, ha a műholdas kapcsolatról a tervek szerint átállnak földire - mondta Birlenbach. A csoport légitársaságainak wifivel szerelését a budapesti Lufthansa-Technik végzi majd el - tudtuk meg Dietmar Focke-tól pár hónapja az LH Technik ferihegyi bázisán készített interjú során.

Egy érdekesség: a Lufthansa az első hagyományos légitársaság, amelyik leszerződött a Google-lel. A 2015-ben megkötött szerződés értelmében az USA után Európában - Norvégia, Svédország, Lengyelország - is vásárolhatunk jegyet a GoogleFligths oldalon.

Észak-atlanti szkander

A Birlenbach-hal folytatott beszélgetés során kiderült: az Öböl-mentiekkel szemben a minőség a fegyver, a prémium utasért szkanderezik a csoport. Leginkább olyan útvonalakon, melyeken ők mutathatnak fityiszt az „Öböl 3”-nak. Ez az Észak-atlanti forgalom, ahol a Lufthansa-csoport az Air Canadával és a United-del kiegészítve az utasok mintegy egyharmadát szállítja. Pletykák szerint a vetélytársak sem hagynák ezt válasz nélkül; budapesti dobbantással New York-ba Dubajból? Az Öböl hármasfogatával szemben egy újonnan alakult szervezet, az Airlines for Europe igyekszik fellépni. A hagyományos és fapadosokat egyaránt magában foglaló érdekképviselet az ágazatot sújtó különadók eltörlését, de legalábbis csökkentését szeretné elérni az európai döntéshozóktól, hogy kiegyenlítettebb birokra kelhessen. Abba, hogy vetélytársaik mennyiért szerzik be az üzemanyagot, beleszólásuk nem nagyon lehet.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.