Technológia, testreszabás és big data: a jövő útja a Lufthansanál

Tévedünk, ha azt gondoljuk: a Lufthansa hátradől és szüreteli a kabinátalakításba fektetett euró milliárdok gyümölcseit. A folytatásban azért ruház be jelentős összegeket, hogy - mint azt Heike Birlenbach, a Lufthansa európai értékesítésért és marketingért felelős alelnöke megfogalmazta - „bárhova is menjen az utas, mindenhol ott kívánunk lenni, hogy élménnyé tegyük az utazást”. Az ottlét alappillérei az okos telefon, tablet, laptop, applikációk. A testreszabásról internetes aktivitásunk nyoma, a big data gondoskodik.

A Lufthansa legutóbbi fedélzeti magazinjában szúrhatta ki az olvasó Carsten Spohr vezérigazgató beköszöntőjében, hogy a repülés alatt összeállított bevásárló listán szereplő árukat a légitársaság hazaérkezésünkig akár ki is szállíttatja. A virtuális szupermarket már a jelen - derült ki Heike Birlenbach szavaiból Berlinben, az ITB előestéjén, egy sajtóvacsorán.

Az égi bevásárlással kezdetben a Frankfurtba érkezők üres hűtőjét tölti fel a légitársaság és a repteret üzemeltető FraPort. De még mielőtt a gépen azon agyalnánk, hogy miből főzünk a földön vacsorát, megvesszük a jegyünket, melynek foglalása szintén személyre szabottan történik. Ha például notórius farokrészbe, ablak mellé ülők vagyunk, a weboldal ennél a pontnál ilyesmi helyet fog dobni. Helyszínalapú digi-szolgáltatásaik teszt terepe a müncheni reptér, ahol a business lounge környékén kószáló economy utas egyszer csak kap egy üzenetet készülékére, hogy alig több mint 20 euróért maga is betérhet a váróba. Az applikációk egyéb, az utas környezetében lévő szolgáltatásokra is felhívják a figyelmet.

Poggyász, wifi és google

Már a jelen, de még próbaüzem alatt áll, hogy kütyünkön nyomon követhető poggyászunk útja. A mobil beszállókártyán lévő hivatkozással nem csak azt tudjuk hogy a Frankfurtból Panamába továbbindult gépen rajta van-e a Ferihegyen feladott koffer, de azt is, hogy a célreptéren, mikor, melyik csomagszállító szalagon bukkan elő. Ha mégsem, még útközben kiderül, hogy a bőrönd Peking felé tart. A szolgáltatást németországi és milánói debütálást követően kiterjesztik a teljes hálózatra.

Hamarosan megkezdődik a teljes flotta wifivel történő ellátása, vagyis az európai járatokon is elérhető lesz. Még nem ingyenesen; a 24 órás díj 17 euróba kerül majd. Tovább csökkenhet az ár, ha a műholdas kapcsolatról a tervek szerint átállnak földire - mondta Birlenbach. A csoport légitársaságainak wifivel szerelését a budapesti Lufthansa-Technik végzi majd el - tudtuk meg Dietmar Focke-tól pár hónapja az LH Technik ferihegyi bázisán készített interjú során.

Egy érdekesség: a Lufthansa az első hagyományos légitársaság, amelyik leszerződött a Google-lel. A 2015-ben megkötött szerződés értelmében az USA után Európában - Norvégia, Svédország, Lengyelország - is vásárolhatunk jegyet a GoogleFligths oldalon.

Észak-atlanti szkander

A Birlenbach-hal folytatott beszélgetés során kiderült: az Öböl-mentiekkel szemben a minőség a fegyver, a prémium utasért szkanderezik a csoport. Leginkább olyan útvonalakon, melyeken ők mutathatnak fityiszt az „Öböl 3”-nak. Ez az Észak-atlanti forgalom, ahol a Lufthansa-csoport az Air Canadával és a United-del kiegészítve az utasok mintegy egyharmadát szállítja. Pletykák szerint a vetélytársak sem hagynák ezt válasz nélkül; budapesti dobbantással New York-ba Dubajból? Az Öböl hármasfogatával szemben egy újonnan alakult szervezet, az Airlines for Europe igyekszik fellépni. A hagyományos és fapadosokat egyaránt magában foglaló érdekképviselet az ágazatot sújtó különadók eltörlését, de legalábbis csökkentését szeretné elérni az európai döntéshozóktól, hogy kiegyenlítettebb birokra kelhessen. Abba, hogy vetélytársaik mennyiért szerzik be az üzemanyagot, beleszólásuk nem nagyon lehet.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.